Försvunnen

Hayder, Mo

| 2017

»Det här är den femte boken om polisen Jack Caffery och det är den hittills allra bästa, för Mo Hayder leker med läsarens förväntningar och skrämmer slag på oss med vår egen fantasi.« | Lotta Olsson, DN »Det är galet spännande hela tiden!« | Vargnatts bokhylla »Briljant, skrämmande. Du bara måste läsa den här boken!« | Tess Gerritsen Mörkret sänker sig över West Country när kriminalinspektör Jack Caffery anländer för att intervjua offret för en bilstöld. Han har utrett bilstölder tidigare, men det här är annorlunda. I det här fallet har bilen tagits med våld. Och i baksätet fanns en passagerare - en elvaårig flicka - som fortfarande saknas. Snart börjar förövaren kommunicera med polisen: »Det har börjat«, säger han. »Och det kommer inte bara plötsligt att ta slut, eller hur?« Caffery vet att det kommer att hända igen. Kidnapparen kommer att välja ut en annan...

Maria Jacobsson

2020-05-08

Femte boken av Mo Hayder är riktigt bra! Här får man nervkittlande spänning och andlös skräck hela boken igenom. Handlingen är oförutsägbar och man vill bara läsa vidare för att få reda på hur det ligger till. Boken skulle göra sig utmärkt som filmmanus!

2018-09-10

Detta är den femte boken jag läser av Mo Hayder och även femte delen om Jack Caffery. Första boken var läskigt bra, men sedan har jag blivit lite, lite besviken på andra, tredje och fjärde, även om de inte var dåliga på något sätt. Av naturliga skäl så har det tagit emot en aning att läsa denna, den senast översatta i serien. Det gläder mig att kunna säga att här är Mo Hayder tillbaka så som jag vill ha henne. Läs mer på min blogg

Karin Johansson

2018-08-11

Egentligen en ganska tunn handling, men boken är ändå både spännande och läsvärd. Men börjar att undra, när kommer en deckare där huvudkaraktären faktiskt mår bra...

2017-11-26

Det här är den femte boken som jag läser av Mo Hayder. Jag har tidigare läst böckerna Fågelmannen, Trädens tystnad, Ritual, och Hud. Alla dom fyra böckerna tyckte jag var mycket, mycket bra.

Nu har jag läst boken Försvunnen, som är en fristående fortsättning på tidigare böcker, och även den här boken handlar om kriminalkommissarie Jack Caffery. Och den var, liksom dom tidigare böckerna, mycket bra.

Försvunnen är, precis som föregående böcker, spännande och hemsk, och inte förutsägbar. Den är även välskriven och lättläst.

Jag ser verkligen fram emot fler böcker av Mo Hayder, för jag tycker mycket om hennes karaktärer i böckerna, och hennes sätt att skriva.

Och jag rekommenderar den här boken, och hennes tidigare produktion.