Frken Smillas knsla fr sn

Heg, Peter

| 1994

Sanna Carlborg

2016-08-28

Svag trea. Handlingen har trovrdighetsproblem och r ocks lite svr att hnga med i. Det som gr boken lite bra r att Smilla r en intressant karaktr och Grnland sllan skildrat i sknlitteraturen. D och d blir boken dock tyvrr bara konstig.

2016-07-07

Inte i min smak alls. Fr mycket oklarheter, fr mycket teknik och matematik. Fram till halva boken var det ganska spnnande och man ville grna fortstta lsa. Sen lste jag bara fr att se hur det slutade. Och...? Konstigheterna bara travades p varandra och slutade i tomma inte.

Boken r medryckande, och det r f delar av den som r trkig. Dremot r det en del hndelser som inte r helt trovrdiga ens ur en litteratursynpunkt. Det kompenseras andra sidan genom att historien r spnnande och i sig sjlv trovrdig.

Marianne Strandberg

2016-01-21

Tyckte den var rtt tunglst. Samtidigt var den bra o fascinerande.

2015-12-16

Denna bok var helt okej

Mariette Lindstein

2015-06-02

Grymt bra

2014-06-20

Mycket spnnande, vlskriven och intressant. Kan varmt rekommendera den!

rojo Z

2013-09-18

En mycket bra bok.

W

Weronica U

2013-02-22

Detta tycker jag var svr att hnga med i berttelsen.

Elias Chougui

2012-04-29

Extremt speciell, det finns liksom inget som den...
Jag gillar det, skarpt!

Kari Ansnes

2011-05-17

N, gillade inte heller den hr. Lng och ganska obegriplig. Tror inte jag lste klart den ....

Claudia Carrasco

2011-03-02

Fr lng

Elin Mllerstedt

2011-02-28

Har drjt lnge med att lsa denna deckare/roman trots min pappas ivriga rekommendationer. Spnningen hlls uppe och frfattaren har gjort en grundlig research inom omrdet sn/is/artiska frhllanden. Tappar dock bort sig i slutet och jag stlls undrande till upplsningen. Njuter nd av lsningen och historien r finurligt sammanskruvad, s lngt ifrn frutsgbar det bara gr.

Anonym Boklskare

2010-12-21

Kan inte riktigt frklara varfr, men det hr r en av de f bcker jag inte orkade lsa klart.

Linda slund

2010-08-27

Lnge sedan jag lste. Br vara en trea, fr hade den varit bttre s hade innehllet fortfarande varit levande fr mig.

Liza Bolin

2010-07-22

nnu en sdan dr bok som alla sger ska vara s bra (knner en som dpt sin unge till Smilla efter denna Smilla), men icke d. Torr och trkig r den. Och den fr mig att frga: varfr? Varfr skriva den? Det r aldrig ett bra tecken.

123 Linnea

2010-03-13

Lst p svenska. Jttebra - sprket, innehllet, spnningen - alltihop.

Josefine Ejebjrk

2010-03-12

Var fast frn brjan till slut. Spnning, atmosfr, sociala kommentarer. Den har allt.

2010-01-02

Boken r mycket bra, att det finns s mnga ord fr sn? Filmatiseringen var mycket dlig.

Nedhal Pirababi

2009-12-15

Det finns mnga namn fr "sn"

Ulla Englund

2009-10-26

Den enda bok, tror jag, som jag brjade om att lsa direkt nr jag lst klart den. Och d sg jag s mycket annat i den - frst var det ju mest en spnningsroman.

Patrik Averin

2009-09-23

Hller helt med Lady Flanders, att fram till slut var man helt sld p den, gick inte slita sig ifrn boken.

Patricia B

2009-07-04

Heg r totalt jttetrist. Jag tror minsann han r verskattad det grvsta.

Lady Flanders

2009-06-18

rligt talat s var slutet uselt! Men fram till fiaskot s var det bland det bsta jag lst.