Från och med nu

Stribe, Birgitta

| 2017

Britt-Marie är tillbaka. Och det är dags för förändring i Stingslinge. Men alla vi som levde och led och skrattade med Britt-Marie i Birgitta Stribes debutroman Endera dan, vet att det mycket, mycket sällan blir som Britt-Marie tänkt. Och hon hade definitivt inte tänkt att hennes man Leif skulle resa sig ur sin maratonsmagasins-läsande soffdvala och träffa Rebecca Klénod. Visst hade hon tänkt ta tillbaka sitt flicknamn ? men av ett helt annat skäl än Rebecca Klénod.Birgitta Stribe är tillbaka med andra boken om Britt-Marie och hennes familj och vänner i Stingslinge. Med vass blick och skarp penna underhåller Birgitta Stribe storartat och ger oss en skrattspegel i vardagslivets kamp.

My.loved.books

2014-08-16

En helt okej uppföljare.

2014-07-23

Lättläst och småmysig bok!

2014-07-03

Betyg: 3,5 av 5.

För tre år sedan så läste jag den första boken om Britt-Marie av Birgitta Stribe, ?Endera dan?. Jag tyckte den var mycket, mycket bra, och den fick 4,5 i betyg av mig. Här är en länk till min recension av den boken.

Nu har uppföljaren kommit, ?Från och med nu?. Och visst är även den här boken bra, men tyvärr inte riktigt lika bra som den första boken, tycker jag.

Det känns lite som om den här boken aldrig riktigt ?kommer igång?. Och med tanke på hur den slutar, så är jag övertygad om att det kommer att komma en tredje bok om Britt-Marie.

Men jag gillar den här genren, ?tant lit?. Lite feel good-böcker om och för medelålders och äldre kvinnor.

Boken är väldigt snabbläst, och jag kan rekommendera den för en stunds lättsmält underhållning.