Förlorad ängel

Fitzpatrick, Becca

| 2017

En svuren edEn fallen ängelFörbjuden kärlekNoras lycka med Patch som skyddsängel blir kortvarig. För hon misstänker snart att han vill henne illa och drar sig därför undan. Patch svarar med att genast börja dejta Marcie, Noras värsta fiende och verkliga plågoande.Det går så långt att Nora inte bara fruktar för sitt eget liv utan också börjar misstänka att det är Patch som ligger bakom mordet på hennes pappa.Kan Nora lita på sin skyddsängel? Är hans hemligheter farligare än hon någonsin kan föreställa sig?Förlorad ängel av Becca Fitzpatrick är den olidligt spännande uppföljaren till succéboken Fallen ängel.

Maja Arnander

2020-12-04

2019-04-13

Den här boken tappade rejält jämfört med första. Här blir Nora mest som en tjurig barnunge och hon är konstant hjälplös. Det fanns dock flera ljusglimtar i historien som fick mig att uppskatta den tillräckligt mycket för en trea i betyg.

Izabela Horn

2018-09-23

Lika tramsig och omogen som första boken. Huvudkaraktären Nora är så osympatisk så jag nästan hoppas på att hon ska bli dödad, men hon blir gång på gång räddad

Anna Katarina

2015-08-19

Bra bok precis som ettan. Täta intriger och många gåtor som man vill få svar på. Synd bara att Nora är den mest klängiga, sjåpiga karaktären jag någonsin läst om. Bella i Twilight framstår som Superman i jämförelse med Nora. En starkare kvinnlig huvudroll med någon som helst förmåga att ta hand om sig själv och boken hade fått en femma.

Anna Jensen

2015-08-11

Fyra magiska böcker med kärlek, spänning och intriger. Mycket roliga att läsa och man vill verkligen sträckläsa, kan jag lova! :-)

Therese Östman

2014-06-19

Superbra bok, älskar den! Betyg: 5

Jag gillade denna bok =)

Nellie C Lind

2012-08-16

Den här boken är fortsättningen på "Fallen ängel" som jag verkligen älskade! Såg fram emot att få läsa denna bok för att få veta fortsättningen. Boken är väldigt bra skriven, precis som den förra, och har ett enkelt språk som man lätt kan följa med i. Men jag tror inte att jag kan säga särskilt mycket mer bra om den än så.Jag känner endast stor frustration när jag läser den här boken. Nora gör hela tiden saker bara värre för sig själv när Patch börjar bete sig allt mer underligare. Vad som gör mig ännu mer frustrerad är att han inte förklarar för henne vad som pågår för att slippa en massa missförstånd. Jag uppfattar inte det som att han måste hemlighetshålla anledningarna till hans beteende, men han gör det ändå. Mycket i den här boken känns ganska ologiskt och jag är besviken på historiens utveckling med tanke på att bok 1 var så otroligt bra! Det känns mer som att författaren vill dra ut på att Patch egentligen är en bad-boy än att försöka få till en bra historia. Men jag kommer definitivt läsa nästa bok.

Ellinor Classon

2012-08-09

As bra bok! Kan inte avgöra vilken av dom två som är bäst

Charlotte B

2012-05-07

Bra bok.

Moa Johansson

2012-03-22

Hade mycket högre förväntningar! Efter bara ett fåtal kapitel tröttnade jag och nu står den halvläst i min bokhylla. Jag tyckte inte att handlingen fördes framåt och inte heller var jag lika förtjust i karaktärerna som tidigare. Varför måste alla bokserier bli sämre ju fler böcker det utkommer?

Erika Nilsson

2012-02-20

Skitbra bok.

Nellie C Lind

2012-01-03

Jag känner endast stor frustration när jag läser den här boken. Nora gör hela tiden saker bara värre för sig själv när Patch börjar bete sig allt mer underligare. Vad som gör mig ännu mer frustrerad är att han inte förklarar för henne vad som pågår för att slippa en massa missförstånd. Jag uppfattar inte det som att han måste hemlighetshålla anledningarna till hans beteende, men han gör det ändå. Mycket i den här boken känns ganska ologiskt och jag är besviken på historiens utveckling med tanke på att bok 1 var så otroligt bra! Det känns mer som att författaren vill dra ut på att Patch egentligen är en bad-boy än att försöka få till en bra historia. Men jag kommer definitivt läsa nästa bok när den släpps på svenska.

Sussie S

2011-11-10

Otroligt spännande och bra bok. Nu måste jag luska reda på 3:an någonstans. :)

Sara Sandquist

2011-10-06

Jag tycker att den var förutsägbar och innehåll konstiga relationer och konflikter. Ändå vill jag veta vad som händer och författaren lyckas fånga mitt intrrsse. Den går snabbt att läsa eftersom det inte är någon skönläsning och det kan vara skönt efter en längre, tyngre bok.

Nina Ljung

2011-08-01

Så bra! Ett måste för er romantiker och spänningssökande!

Emelie A

2011-07-27

Wow. Den var bra. Trodde verkligen inte att det skulle bli så att jag skulle tycka om den, men kanske man har tagit del av för många fördomar ^^,

Jennie Björklund

2011-06-27

Det kanske är helt fel att prata om logik när det kommer till den här sortens fantasyböcker, men man måste ändå få chansen att tro på att det som händer faktiskt skulle kunna hända - det är där jag tycker denna boken tappar. Det är alldeles för många "möten" karaktärerna i boken emellan - att de alltid är på samma ställe, alltid väljer samma uteställe, absolut måste gå till det ställe där Nora jobbar - jag tycker det är synd, för grundhistorien är verkligen spännande och det är jättelättläst.

- Bokslukaren -

2011-05-06

Det är den andra boken om Nora Grey och när vi först träffade henne i Fallen ängel så var hon en vanlig tjej som går i skolan med sin bästa vän Vee. Men när Patch (en fallen ängel) kommer in i hennes liv, förändras allt. I slutet av Fallen ängel blir Patch hennes skyddsängel.

Crescendos prolog utspelar sig för 14 månader sedan, i det ögonblick då Noras pappa blir skjuten. Genom hela boken är Nora som besatt av att få reda på vad som egentligen hände med hennes far. Men hennes fars död är inte det enda problemet i hennes liv. Nora känner att Patch tar avstånd från henne och att han samtidigt spenderar mer och mer tid med Noras ärkefiende, Marcie Millar.

Sanna Holm

2011-04-15

Stör mig ännu mer på Nora. Men det hände något det blev bättre på något konstigt vis..? xD

Marie Rös

2011-04-05

Är kär i Patch och förstår inte hur jag ska orka vänta tills i höst när tredje boken kommer. Det är alldeles lagom med spänning, frustration, romantik och händelser. Det var svårt att lägga ner boken när jag väl hade börjat och mot slutet hade jag smått panik och panikläste en hel natt. Rekommenderas till alla som gillar genren.

Jenny

2010-11-20

Blev lite besviken på den här. Hade hoppats på att den skulle fortsätta med samma känsla som förra boken, men den här kändes lite platt i jämförelse. Dock fortfarande en väldigt bra bok.