Förbannade kärlek

Hoover, Colleen

| 2017

När Tate Collins flyttar till San Fransisco för att plugga till sjuksköterska är Miles Archer den första hon träffar. Han ligger redlös i korridoren utanför hennes brors lägenhet, där Tate ska bo. Miles Archer är pilot och bär på ett mörkt förflutet. Han är en gåtfull person som aldrig ler, aldrig verkar glad och som har bestämt sig för att aldrig dejta, förälska sig eller känna någonsin igen.Det är uppenbart att det inte är kärlek vid första ögonkastet mellan Tate och Miles. Kanske kan man inte ens kalla dem vänner. Vad de däremot upptäcker att de har, är en obestridlig och laddad attraktion för varandra. De enas om det perfekta upplägget: hon vill inte ha ett förhållande och han vill inte ha kärlek. Då kvarstår sex. Deras relation är enkel, så länge Tate håller sig till de två villkor Miles satt upp: Fråga aldrig om det förflutna. Förvänta dig aldrig en framtid.Båda tror att de...

Magdalena Johansson

2023-06-30

Skratt, tårar, heartbreak och lycka.

Anna Blomgren

2023-04-20

Åh, vad den här kändes att läsa ❤️

”Förbannade kärlek” (”Ugly love”, 2014) är det andra boken jag läser av @colleenhoover . Blev helt knockad av ”Det slutar med oss” eftersom jag läste den då jag inte hade en aning om vad den handlade om. Därmed höga förväntningar på denna, även om den är några år äldre. Den här boken har samma gripande, lättillgängliga språk. Känslor, relationer, kärlek. Jag blev dock chockad av alla sexscener, som jag inte alls hade förväntat mig - och faktiskt inte gillar. Jag blir obekväm av dem. Ju längre jag läser, ju mer irriterad blir jag på huvudpersonerna Miles och Tate. Vilket antagligen är meningen. KOM IGEN MILES!! Det är dock en väldigt spännande historia med tillbakablickar och det är svårt att sluta läsa.

Ellen Svensson

2021-09-14

Jag har läst många böcker men denna är en absolut favorit enligt mig! Äskar historien och kemin mellan karaktärerna, tipsar 100%

Emma C.

2020-10-16

Beställde en annan bok av Hoover efter att ha läst "det slutar med oss", men blev inte lika fängslad av denna. Plöjde genom boken på två dagar, då den ändå var spännande men Hoover lyckades inte att fånga läsaren i samma djup i denna bok. Dessutom kändes det aldrig som att man fick lära känns Tate, saknade mer beskrivningar om henne, både då-&nutida.

Jag rekommenderar ändå boken! Boken är sorglig men fin och underhållande.

Underhållande, härlig & gripande!

Sarah

2019-02-01

Gillar boken med den liknar andra på nåt sätt fast med mer sex.. om det är bra eller dålig är ju upp till var o en att bestämma, men jag klarar mig utan snusk i bokform.. (hör hur tråkig jag låter nu)

En bok som får mina tårar att rinna, är så sjukt bra och stört omöjlig att lägga ifrån sig. Smärta, rädsla och en brinnande kärlek som berör en så in i den milda grad. Läs den!!

2018-07-25

Betyg: 4,5 av 5.

Mycket kärlek och mycket sex. Men också en väldig massa humor. Och även en hel del djup, plus gripande och rörande scener. Så skulle jag vilja sammanfatta denna härliga romance av Colleen Hoover.

Colleen Hoover har gett ut ett femtontal böcker i USA. Men Förbannade kärlek är den första boken som har översatts till svenska. I november kommer hennes andra bok ut i Sverige, och den vill jag verkligen läsa.

Jag rekommenderar absolut denna härliga romance-bok, som gav mig både stora leenden men även tårar i ögonen.

Jennie Björklund

2014-10-16

Faktiskt för första gången besviken! Hade hoppats när jag läste om vad den skulle handla om att Colleen skulle våga vara lite mörk, men det här är inte alls en särskilt bra berättelse, jag lär aldrig känna Tate, Miles porträtteras inte särskilt attraktiv heller! Pga att handlingen fram tills twisten inte känns särskilt spännande, så blir vändningen nästan malplace - så oerhört tragisk och otäck! Nej, skulle vilja säga åt Colleen att våga utmana oss som läsare nu, detta kändes som en dussinberättlese! Tyvärr...