Förbannade kärlek

Hoover, Colleen

När Tate Collins flyttar till San Fransisco för att plugga till sjuksköterska är Miles Archer den första hon träffar. Han ligger redlös i korridoren utanför hennes brors lägenhet, där Tate ska bo. Miles Archer är pilot och bär på ett mörkt förflutet. Han är en gåtfull person som aldrig ler, aldrig verkar glad och som har bestämt sig för att aldrig dejta, förälska sig eller känna någonsin igen.Det är uppenbart att det inte är kärlek vid första ögonkastet mellan Tate och Miles. Kanske kan man inte ens kalla dem vänner. Vad de däremot upptäcker att de har, är en obestridlig och laddad attraktion för varandra. De enas om det perfekta upplägget: hon vill inte ha ett förhållande och han vill inte ha kärlek. Då kvarstår sex. Deras relation är enkel, så länge Tate håller sig till de två villkor Miles satt upp: Fråga aldrig om det förflutna. Förvänta dig aldrig en framtid.Båda tror att de kan hantera...

Underhållande, härlig & gripande!

Sarah

2019-02-01

Gillar boken med den liknar andra på nåt sätt fast med mer sex.. om det är bra eller dålig är ju upp till var o en att bestämma, men jag klarar mig utan snusk i bokform.. (hör hur tråkig jag låter nu)

En bok som får mina tårar att rinna, är så sjukt bra och stört omöjlig att lägga ifrån sig. Smärta, rädsla och en brinnande kärlek som berör en så in i den milda grad. Läs den!!

2018-07-25

Betyg: 4,5 av 5.

Mycket kärlek och mycket sex. Men också en väldig massa humor. Och även en hel del djup, plus gripande och rörande scener. Så skulle jag vilja sammanfatta denna härliga romance av Colleen Hoover.

Colleen Hoover har gett ut ett femtontal böcker i USA. Men Förbannade kärlek är den första boken som har översatts till svenska. I november kommer hennes andra bok ut i Sverige, och den vill jag verkligen läsa.

Jag rekommenderar absolut denna härliga romance-bok, som gav mig både stora leenden men även tårar i ögonen.

Jennie Björklund

2014-10-16

Faktiskt för första gången besviken! Hade hoppats när jag läste om vad den skulle handla om att Colleen skulle våga vara lite mörk, men det här är inte alls en särskilt bra berättelse, jag lär aldrig känna Tate, Miles porträtteras inte särskilt attraktiv heller! Pga att handlingen fram tills twisten inte känns särskilt spännande, så blir vändningen nästan malplace - så oerhört tragisk och otäck! Nej, skulle vilja säga åt Colleen att våga utmana oss som läsare nu, detta kändes som en dussinberättlese! Tyvärr...