Francys evangelium

Lind, Amanda

| 2012

Flag from da

DEN SVENSKE GODFATHER ER MOR TIL TO FEM STJERNER I ALT FOR DAMERNEFEM STJERNER I INFIRE STJERNER I LIVFIRE STJERNER I METROXPRESSTRE STJERNER I FEMINA ALT for damerne kårer den som ugens bedste bog. ?Lisbeth Salander møder Godfather.? - Bibliotektjänst  Hun har en dobbeltnatur. Skøbelig som en æggeskal, hård som beton. Kan have angst i timevis over en ridse i bilen. Kan med lethed køre nogen over, som hun synes fortjener det.    Francy er gift, mor og en hårdkogt mafiaboss. Det er ikke den letteste kombination, men Francy blev opdraget til at overtage familiens forbryder-imperium og har sit egen moralkodeks.     Det kan være svært både at styre Stockholms største illegale organisation og samtidig være en god  mor og give sine børn...

Izabela Horn

2017-09-23

En blandning av svensk Gudfader och Kill Bill ovanlig handling om en kvinnlig maffia boss i Stockholm. Boken är inte trovärdig men ibland behöver den inte vara den , fylld av action och våld. Det är första delen av en triologi och jag läser gärna fortsättningen.
Stark 3 i betyg

Maria Mobiny

2012-11-05

Alldeles för mycket våld blandat med familjeliv. Lite för mycket av allt.

Jättebra bok och annorlunda. En svensk kvinnlig maffiaboss med barn, det låter väldigt främmande.Men ändå ju mer man läser ju mer köper man det

Eiya

2010-07-17

Väldigt skruvad & underhållande läsning. Hade inte riktigt förväntat mig denna lite råa ton hos en författare som brukar skriva lite finkänsligare, mysigare. Men olika namn, olika genrer. Det är inte sämre för det ;)

Louise A

2010-06-14

Helt ok, lite seg i början men sen brakar det lös. Kul med en kvinnlig maffiaboss, som samtidigt är väldigt mänsklig. Ser fram emot fortsättningen.