Francys evangelium

Lind, Amanda

| 2010

Hon är en dubbelnatur, skör som äggskal, hård som betong. Kan ha ångest i timmar över en repa på bilen. Kan med lätthet köra över någon som hon tycker förtjänar det. Francy är hustru, mor och maffiaboss. Ingen helt enkel kombination. Men hon uppfostrades till att ta över familjens brottsimperium och har sin egen hederskodex. Problemen med att vara en god mor och ge sina barn ett vanligt liv samtidigt som hon basar över en av Stockholms främsta illegala organisationer ställs på sin spets, när hon blir indragen i ett fullskaligt maffiakrig som både kräver all hennes uppmärksamhet och utgör ett livsfarligt hot mot hennes familj. Francys evangelium är skruvad och actionfylld med trovärdigt psykologiskt djup. Associationerna till Sopranos är...

Izabela Horn

2017-09-23

En blandning av svensk Gudfader och Kill Bill ovanlig handling om en kvinnlig maffia boss i Stockholm. Boken r inte trovrdig men ibland behver den inte vara den , fylld av action och vld. Det r frsta delen av en triologi och jag lser grna fortsttningen.
Stark 3 i betyg

Maria Mobiny

2012-11-05

Alldeles fr mycket vld blandat med familjeliv. Lite fr mycket av allt.

Jttebra bok och annorlunda. En svensk kvinnlig maffiaboss med barn, det lter vldigt frmmande.Men nd ju mer man lser ju mer kper man det

Eiya

2010-07-17

Vldigt skruvad & underhllande lsning. Hade inte riktigt frvntat mig denna lite ra ton hos en frfattare som brukar skriva lite finknsligare, mysigare. Men olika namn, olika genrer. Det r inte smre fr det ;)

Louise A

2010-06-14

Helt ok, lite seg i brjan men sen brakar det ls. Kul med en kvinnlig maffiaboss, som samtidigt r vldigt mnsklig. Ser fram emot fortsttningen.