Frmlingen

Coben, Harlan

Spnningens mstare levererar en chockerande thriller om lgnens makt och frbannelse. Frmlingen dyker upp frn ingenstans. Hans identitet och motiv r oknda. Men informationen han br p r obestridlig. Han viskar ngra ord i ditt ra och frsvinner medan din vrld rasar samman. Adam Price r gift med en vacker kvinna, har tv underbara sner, ett vlbetalt jobb och ett stort hus. Han har ett perfekt liv tills han mter frmlingen. Snart inser Adam att hans ktenskap r baserat p en mrk lgn, och han dras in i en konspiration dr mnniskoliv str p spel. Frmlingen skildrar p ett skrmmande stt vilka krafter som kan slppas lsa nr den lgn som vra liv bygger p pltsligt avsljas. Det r en mrk thriller om mnniskans behov att uppn sina ml till vilket pris som helst. "Vldigt underhllande." Publishers Weekly "En rafflande thriller." Huffington Post "En av hans...

Hanna Melin

2020-04-05

Frsta jag lser av Coben och ja, jag gillar det. Tyvrr, som alltid, tappade jag fokus mot slutet - och jag frstr inte den ondskefulla upplsningen med Corinnes dd. Historien var spnnande, men hade kunnat blivit extremt mycket bttre och intressantare med mer fokus p frmlingens verksamhet. Med fler exempel, fler livsden.

Jennifer Johansson

2020-04-04

Tack till Bookmark Frlag fr recex!

Frmlingen handlar om Adam Price som en dag fr veta en ruskig hemlighet om hans fru. Han fr reda p detta frn en helt frmmande person som kommer och berttar om det, och han kan inte lta bli att luska vidare p om det frmlingen sa stmmer.

Jag tycker verkligen om Cobens thrillers. Det r s sknt att inte behva lsa om mns vld mot kvinnor, otrohet och dylikt som ofta r grunden i thrillers. Cohen har inte det som grund och kan nd skriva spnnande thrillers som r helt omjliga att lgga ifrn sig. Det hr r min andra bok av honom och jag vet vart jag ska vnda mig om jag vill ha en vlgjord och spnnande thriller.

De frsta omkring 100 sidorna i den hr boken knns lite smsega, det r rtt mnga perspektiv och personer att hlla reda p, vilket gr det rtt frvirrande eftersom mnga av personerna kommer i grupper. Men spnningen och kusligheten som genomsyrar hela boken fr mig att bara vilja fortstta och f reda p vad som hnt - och det r spnnande nda till sista sidan.

Rekommenderar till alla som vill lsa en riktigt spnnande thriller som du inte kan slita blicken frn! Nu ska jag tvinga sambon att kolla serien som finns p Netflix som r baserad p den hr boken, det ska bli fantastiskt.

2019-10-09

Brukar gilla Coben, men inte denna. Knns alldeles fr konstruerat, inget fngar mig riktigt.

janne lindh

2019-06-05

En bra historia, men den knns fr lng och pratigt amerikansk.

Karin Johansson

2018-07-19

Ls den!

J LJ

2018-06-25

Vet inte om jag var okoncentrerad, men jag mrkte att jag ibland hade svrt att hlla reda p vem som var vem och hade gjort vad. Det r ju inte ett bra betyg fr en bok. Sen vad slutet anbelangar...

Stefan Wern

2018-06-24

Inte Cobens bsta. Men fortfarande mycket bttr n hans Myron Bolitar-svit.

Nina Gustafsson

2018-06-05

Riktigt fngslande rakt igenom! Vilka hemligheter br vi p och vad r de vrda?

2017-07-20

Spnnande, lttlst och en rtt rolig deckargta i denna Coben.

2017-04-05

Den frsta bok jag lste av Coben gjorde mig vldigt besviken, men han fick nd fler chanser och de tv frsta delarna i hans serie om Myron Bolitar har jag tyckt om. Senast jag lste en av Cobens fristende bcker s blev jag dock besviken och jag avslutade faktiskt det inlgget med att det nu inte skulle bli fler av den sorten... Uppenbarligen kom jag inte ihg just den delen s nu frskte jag igen. Och tro det eller ej, jag hade fel. Ls mer p min blogg

2017-01-30

Det hr r den femtonde boken som jag lser av Harlan Coben. Hans serie om sportagenten Myron Bolitar tycker jag r sdr. Men dremot hans fristende bcker tycker jag r mycket bra. Hr r en lnk till den frra boken som jag lste av honom, Saknar dig, och i det inlgget finns ven lnkar till tidigare bcker.

Den hr boken, Frmlingen, r den senaste i raden av hans fristende bcker, och den var vl ungefr lika bra som dom tidigare.

Spnnande, lttlst, ganska s ofrutsgbar med en hel del vndningar i, en del humor i, och snabblst r boken, och jag kan absolut rekommendera den, precis som hans tidigare fristende bcker.

Spnnande, skrmmande och vldigt fngslande!

Lena ss

2015-08-23

Det börjar bra o spännande. Men slutet men slutet.. Tröttnade författaren på sin story mån tro,? Snabbt, enkel, hafsig upplösning.