Framgångsboken : Mina nycklar till ett rikare och lyckligare liv

Alexander Pärleros driver den populära Framgångspodden, där han intervjuar flera av Sveriges och världens mest framgångsrika personer. I den här boken berättar han om sin resa mot ett framgångsrikt liv och delar med sig av sina bästa tips och verktyg: Hur kan vi använda visualisering som framgångsfaktor? Hur optimerar vi vår tid, sätter mål och förhandlar? Hur stärker vi vår självkänsla och hur kan vi hantera motgångar?Många förknippar framgång med att tjäna mycket pengar och nå höga höjder i sin karriär, men att vara framgångsrik handlar minst lika mycket om att skapa sig ett liv där man ägnar sig åt sin passion och hela tiden vågar utmana sig själv. Att vara framgångsrik är att vara orädd, att våga misslyckas och att lära sig av sina erfarenheter.

Johannes Miettinen

2019-04-11

Sjukt givande och klart värd att läsa!

Bokslukerskan 93

2019-03-09

Ville Hemstrand

2018-12-01

Likt Napoleon Hills klassiker Think and Grow Rich så är Framgångsboken av Alexander Pärleros fyllt med konkreta, nyttiga tips och tricks från några av Nordens mest framgångsrika människor. Flertalet recept som gör att man kan leva ett mer lyckligt och framgångsrikt liv finns att hämta, och jag rekommenderar att läsa den starkt!

Therese Gonzalez

2018-10-25

En fantastisk bok med många konkreta tips som känns enkla att tillämpa.

Maria Krantz

2018-10-16

Jag har läst eller lyssnat till en hel del ”framgångsböcker”. Jag har lyckats att hitta bra böcker och alla har givit mig något specifikt. Den här boken lyssnade jag till men tror att jag faktiskt ska köpa boken i tryckt format då den är en av de böcker som är mest konkret och har tydliga råd för hur man ska lyckas. Det är därför en fördel om man kan bläddra i boken. Jag kommer garanterat läsa den igen och jag har redan antagit en av utmaningarna 😉. Känslan som sitter kvar efter att man har läst boken är att jag styr mitt eget liv, allt går om man vill och det gör faktiskt absolut ingenting om man misslyckas för det är då man vet att man faktiskt är på väg någonstans!

Z

Zuhal Feizi

2018-09-22

Jag absolut älskar den här boken! Det tog mig en dag att läsa ut den första gången. Alexander har tagit fram receptet på hur man på ett tydligt konkret sätt kan nå framgång, att samla råden från alla de han intervjuat på podden är ju de perfekta ingredienserna för framgångs receptet. Boken innehåller bra och många råd/tips som är lätta att använda för alla. Boken är lättläst dels för att den är inte så tjock och för att den är fylld med intressanta storys, citat och råd.

Erika Bernstone

2018-09-06

En riktigt bra blandning av konkreta råd, övningar och reflektion. Uppbackat av egna och andras citat. Det jag gillar mest är att boken lämnar en känsla av att inget är omöjligt och en trygghet av att inte vara ensam i motgångar. Utan motgångar är en naturlig del av framgångsresan.
Tänk om denna bok var obligatorisk kurslitteratur på gymnasiet, vilket "Framgångs-Sverige" vi skulle ha inom X år. Rekommenderar varmt.

Christina larsson

2018-08-28

En måste bok! Inspirerande och full av energi och av konkreta råd och tips för att bli vårt bästa jag, för att lyfta sig själv och andra flera nivåer och om att vara generös och målmedveten samt våga följa sin passion fullt ut och optimera sitt liv. Jag har både lyssnat och läst boken och rekommenderar den till alla precis som podden! Christina

D

Dan Bryntze

2018-08-26

Riktigt grym bok med en massa bra och konkreta tips. Rekommenderas varmt.

Philip Carlsäter

2018-08-24

i särklass den allra mest inspirerande och givande bok som jag någonsin läst. All den information som man får ta del av under läsandets gång har och kommer att hjälpa mig genom hela mitt liv. En stark rekommendation, om inte ett måste, för alla ni som vill ta del av flera viktiga nycklar och komponenter för att nå ett framgångsrikt liv!

Hanna W

2018-08-24

Mycket bra bok! Rekommenderas varmt.

Mikael Eriksson

2018-08-18

Det är många i självhjälpsbrancschen som har en nedlåtande, negativ och skuldbeläggande attityd i sina böcker. Alexander Pärleros bok är helt annorlunda. Den är positiv rakt igenom. Och mycket befriande att inte hitta ett enda stavfel i boken. Och om jag inte missminner mig så har han precis samma syn på Paretoprincipen som mig, vilket är ganska ovanligt. Kolla upp vad han säger om den...

Rasmus Runne

2018-08-17

Extremt inspirerande för personer med stora ambitioner. Ger goda tips på att strukturera ett fullspäckat levnadssätt.

Sophie Resare

2018-08-15

Fullmatad med tips från Sveriges mest framgångsrika inom sitt område inkl Alexanders egen resa. Bonus är övningarna som finns med i boken. Lättläst men ändå "tung".

Y

Yannick Bapupa

2018-08-14

Grym! Rekommenderar varenda människa att läsa den. Framgång är mer än bara pengar. Finns sjukt många bra tips och visdomsord i boken som ger motivation att leva ett roligare och mer framgångsrikt liv.

stefan jansson

2018-08-10

Denna bok plöjde jag från pärm till pärm. Var sedan tvungen att läsa den en liten bit i taget lite mer sansat. Det finns så många delar som var för sig är givande och samtidigt har boken en röd tråd genom hela texten och en helhet jag uppskattar mycket. Rekommenderar denna bok till alla mina vänner och skulle gärna också se en översättning till Engelska. Tack!

Anki Ström

2018-08-09

Jag har läst en hel del självhjälpsböcker och litteratur kring personlig utveckling, både som privatperson men även i min roll som KBT-coach och beteendevetare. Det har skrivits en hel del och inte helt enkelt att "komma med något nytt" men Framgångsboken är fräsch och lättillgänglig i sitt språk och upplägg. Jag gillar alla konkreta tips och råd samt hur Alexander delar med sig av sina egna erfarenheter, med - och motgångar. Det ger boken trovärdighet och inger hopp hos läsaren att allt är möjligt för alla. Framför allt gillar jag bokens budskap om att framgång inte nödvändigtvis handlar om pengar och materiella ting utan i första hand om att må bra, få göra det man gillar och brinner för.

Krister Kauppi

2018-05-23

Detta är ett av de bästa böckerna jag läst och jag kan varmt rekommendera den till alla som vill leva ett lyckligare och framgångsrikare liv med allt vad det betyder!

Philip Malek

2018-05-15

5 av 5

Otroligt bra bok!

Henrik Bergström

2018-05-13

Jag brukar inte läsa självhjälpsböcker, men eftersom jag gillar Framgångspodden mycket så gav jag den här en chans och blev positivt överraskad!

Boken innehåller konkreta tips och verktyg som man kan börja använda på en gång i sin vardag och nästan inga "flummiga teorier" alls. Den känns väldigt genuin och det märks att författaren själv har använt tipsen och haft nytta av dom.

Att kombinera bitar från författarens eget liv, klassiska framgångstips och insikter från de personer som medverkat i podden funkar väldigt bra och gör att boken blir lättläst och samtidigt får en tyngd och hög trovärdighet.

Men bäst av allt är att jag kände mig inspirerad att testa flera av sakerna i boken och det händer inte alltför ofta :)