Framgångsboken : Mina nycklar till ett rikare och lyckligare liv

Hitta din väg till framgång Alexander Pärleros driver den populära Framgångspodden, där han intervjuar flera av Sveriges och världens mest framgångsrika personer. I den här boken berättar han om sin resa mot ett framgångsrikt liv och delar med sig av sina bästa tips och verktyg: Hur kan vi använda visualisering som framgångsfaktor? Hur optimerar vi vår tid, sätter mål och förhandlar? Hur stärker vi vår självkänsla och hur kan vi hantera motgångar?Många förknippar framgång med att tjäna mycket pengar och nå höga höjder i sin karriär, men att vara framgångsrik handlar minst lika mycket om att skapa sig ett liv där man ägnar sig åt sin passion och hela tiden vågar utmana sig själv. Att vara framgångsrik är att vara orädd, att våga misslyckas och att lära sig av sina erfarenheter.

5 av 5

Otroligt bra bok!

Jag brukar inte läsa självhjälpsböcker, men eftersom jag gillar Framgångspodden mycket så gav jag den här en chans och blev positivt överraskad!

Boken innehåller konkreta tips och verktyg som man kan börja använda på en gång i sin vardag och nästan inga "flummiga teorier" alls. Den känns väldigt genuin och det märks att författaren själv har använt tipsen och haft nytta av dom.

Att kombinera bitar från författarens eget liv, klassiska framgångstips och insikter från de personer som medverkat i podden funkar väldigt bra och gör att boken blir lättläst och samtidigt får en tyngd och hög trovärdighet.

Men bäst av allt är att jag kände mig inspirerad att testa flera av sakerna i boken och det händer inte alltför ofta :)