Framgångsboken : Mina nycklar till ett rikare och lyckligare liv

Hitta din väg till framgång Alexander Pärleros driver den populära Framgångspodden, där han intervjuar flera av Sveriges och världens mest framgångsrika personer. I den här boken berättar han om sin resa mot ett framgångsrikt liv och delar med sig av sina bästa tips och verktyg: Hur kan vi använda visualisering som framgångsfaktor? Hur optimerar vi vår tid, sätter mål och förhandlar? Hur stärker vi vår självkänsla och hur kan vi hantera motgångar?Många förknippar framgång med att tjäna mycket pengar och nå höga höjder i sin karriär, men att vara framgångsrik handlar minst lika mycket om att skapa sig ett liv där man ägnar sig åt sin passion och hela tiden vågar utmana sig själv. Att vara framgångsrik är att vara orädd, att våga misslyckas och att lära sig av sina erfarenheter.

Det är många i självhjälpsbrancschen som har en nedlåtande, negativ och skuldbeläggande attityd i sina böcker. Alexander Pärleros bok är helt annorlunda. Den är positiv rakt igenom. Och mycket befriande att inte hitta ett enda stavfel i boken. Och om jag inte missminner mig så har han precis samma syn på Paretoprincipen som mig, vilket är ganska ovanligt. Kolla upp vad han säger om den...

Extremt inspirerande för personer med stora ambitioner. Ger goda tips på att strukturera ett fullspäckat levnadssätt.

Fullmatad med tips från Sveriges mest framgångsrika inom sitt område inkl Alexanders egen resa. Bonus är övningarna som finns med i boken. Lättläst men ändå "tung".

Grym! Rekommenderar varenda människa att läsa den. Framgång är mer än bara pengar. Finns sjukt många bra tips och visdomsord i boken som ger motivation att leva ett roligare och mer framgångsrikt liv.

Denna bok plöjde jag från pärm till pärm. Var sedan tvungen att läsa den en liten bit i taget lite mer sansat. Det finns så många delar som var för sig är givande och samtidigt har boken en röd tråd genom hela texten och en helhet jag uppskattar mycket. Rekommenderar denna bok till alla mina vänner och skulle gärna också se en översättning till Engelska. Tack!

Jag har läst en hel del självhjälpsböcker och litteratur kring personlig utveckling, både som privatperson men även i min roll som KBT-coach och beteendevetare. Det har skrivits en hel del och inte helt enkelt att "komma med något nytt" men Framgångsboken är fräsch och lättillgänglig i sitt språk och upplägg. Jag gillar alla konkreta tips och råd samt hur Alexander delar med sig av sina egna erfarenheter, med - och motgångar. Det ger boken trovärdighet och inger hopp hos läsaren att allt är möjligt för alla. Framför allt gillar jag bokens budskap om att framgång inte nödvändigtvis handlar om pengar och materiella ting utan i första hand om att må bra, få göra det man gillar och brinner för.

Krister Kauppi

2018-05-23

Detta är ett av de bästa böckerna jag läst och jag kan varmt rekommendera den till alla som vill leva ett lyckligare och framgångsrikare liv med allt vad det betyder!

Philip Malek

2018-05-15

5 av 5

Otroligt bra bok!

Henrik Bergström

2018-05-13

Jag brukar inte läsa självhjälpsböcker, men eftersom jag gillar Framgångspodden mycket så gav jag den här en chans och blev positivt överraskad!

Boken innehåller konkreta tips och verktyg som man kan börja använda på en gång i sin vardag och nästan inga "flummiga teorier" alls. Den känns väldigt genuin och det märks att författaren själv har använt tipsen och haft nytta av dom.

Att kombinera bitar från författarens eget liv, klassiska framgångstips och insikter från de personer som medverkat i podden funkar väldigt bra och gör att boken blir lättläst och samtidigt får en tyngd och hög trovärdighet.

Men bäst av allt är att jag kände mig inspirerad att testa flera av sakerna i boken och det händer inte alltför ofta :)