Fraktur

Slaughter, Karin

Ett brutalt mord har ägt rum i det exklusiva bostadsområdet Ansley Park i Atlanta. En tonårsflicka har blivit dödad i sitt eget hem och hennes chockade mamma sitter på golvet bland allt krossat glas ? och har precis tagit livet av mördaren. Egentligen har inte agent Will Trent vid Georgia Bureau of Investigation något med polisutredningen att göra. Men han ser något som Atlantapolisen har missat, något i blodspåren, i den tekniska bevisningen, i moderns ögon. Han blir hopparad med den kvinnliga polisen Faith Mitchell, precis som Trent har hon ett svårt förflutet bakom sig. Hon har sina skäl att hata honom och utgör ett stort hot mot hans karriär. Kommer hon att upptäcka hans hemlighet och avslöja honom? Trent har verkligen alla odds emot sig när han tar över utredningen. Massa ovänner, få ledtrådar, inga vittnen. Men viljan att lösa fallet överskuggar allt annat. Han är nämligen övertygad...

Karin Åkeson

2020-04-13

Will Trent en trevlig ny bekantskap som gav mersmak.

2019-07-04

Betyg: 4,5 av 5.

Författaren Karin Slaughter har skrivit cirka tjugofem böcker. Som jag har förstått det så finns endast cirka elva av dom översatta till svenska. Den här boken är en nyutgåva, och den gavs ut tidigare i Sverige 2011.

Det här är den femte boken som jag läser av henne. Dom böckerna som jag har läst tidigare är Triptyk, De vackraste, De fångade, och De fördärvade. (Länkarna går till mina recensioner av böckerna). Jag har tyckt mycket om alla dom fyra tidigare böckerna, och jag tyckte även mycket om den här femte boken.

Fraktur är den andra boken i serien om Will Trent. Triptyk heter den första boken.

Boken är välskriven och spännande. Otäck och lättläst är den också.

Rekommenderar absolut boken till alla som tycker om spännande och blodiga amerikanska deckare.

2016-01-05

Slaughter skriver mycket bra och med bra porträtt. Kanske det blir lite för långt, många turer i skolorna. Kunde ha kortats lite för att inte bli tråkigt bitvis. En mörk, otäck historia är det.

Sussie S

2014-09-07

Väldigt amerikansk och ett väldigt ältande om samma saker om och om igen.

Lisa S

2013-10-19

Hyfsad. Lite förvirrande till en början men ordnar upp sig mot slutet. Boken kunde kortats ner cirka 100 sidor, i mellan åt känns det som ett ältande.

Besviken på boken, då de förra böckerna av Karin Slaughter varit fruktansvärt bra!

Maria Johnson

2012-03-21

Enväldigt amerikansk men helt ok deckare,

Birgitta Spele

2011-06-28

Hyfsad men lite seg. Vill ha nagelbitarstämning. Stundtals lite snurrigt med alla personer.