Fr stormen

Den unge danske legen Maja Holm flykter til en norsk kystby etter et strandet forhold. I en blanding av altfor mange vakter og overforbruk av medisiner, går hun nesten til grunne. Da en av pasientene hennes dør av en overdose, er Maja overbevist om at det ligger noe mer bak. Sammen med den lokale TV-journalisten Stig Nordland starter hun sin egen etterforskning. Noe er på gang i denne lille byen - under overflaten beveger mektige krefter seg, mennesker som vil gjøre alt for å gjennomføre sine ambisiøse planer. Det er like før stormen bryter løs.

Eva Bommelin

2012-09-08

Mycket bra spänningddeckare av Michael Katz Krefeld. Spänningen var på topp hela boken igenom. Mycket bra skrivet vill ha nästa bok i min hand

Otroligt dålig, slutade läsa när det var typ 50 sidor kvar. Jag var inte ens nyfiken på slutet.

Eva Sandhammar

2010-11-05

Grovt tillyxade personer och inte särskilt spännande

Maria Larsson

2010-09-14

Ganska tunn intrig. Jag saknar ett driv och en nerv i boken. Personporträtten känns platta och det är ingen bok jag kommer att lägga på minnet.

Tarja Ahlgrén

2010-05-23

Jag är svag för karga Ishavsmiljöer men Krefelds huvudperson, den unga danska läkaren Maja, har också fått ett antal oväntade drag som bidrar till intresset.