För kärleks skull

Thell, Lotta

| 2017

Eva föder en dotter, Mino. Känslan är svindlande och Erik är lycklig. Eva njuter av tiden tillsammans med sin familj, men plötsligt sticker Erik och lämnar henne ensam med deras dotter, en nybyggd liten gård, djuren och ett stort bolån med dåliga villkor.      För kärleks skull är en dokumentärroman och sista delen i Lotta Thells självbiografiska boksvit.

fantastiskt självutlämnande

Emelie

2012-08-14

Visserligen är det väldigt mycket "upprepningar" men jag tyckte denna avslutande bok behövdes, för att få se slutet på Eva och Eriks kärlek. Tror alltså inte att boken skrevs enbart i syfte att tjäna pengar. Det som irriterade mig mer än upprepningarna var snarare karaktären Eva, jag blev trött på hennes velande och tvivlande. Skönt att hon efter många dryga upprepningar tog sitt förnuft till fånga.

Mimmi S

2010-07-31

Författaren skriver i efterordet att det är första gången hon fått hjälp med redigeringen i efterhand. Det märks då inte! Oerhört ineffektivt berättad och repetitiv berättelse som ständigt skriver läsaren på näsan.

Linda Lindblom

2009-08-16

En riktigt typisk "tyck-synd-om-mig-jag-gör-aldrig-nåt-fel-bok". Slarvigt skriven och bara sedd från en sida.
Mycket onödiga dialoger som inte fyller någon funktion över huvud taget.
Nej hoppa över den här boken och välj nåt annat i stället.
Det verkar som hon skrivit den här bara för att hon hade dåligt med pengar eller nåt.