För kärlekens skull

Ekberg, Anna

Mörk relationsdramathriller med rejäl dos manipulation och obehagliga karaktärsdrag.
Välskriven.

Anita H

2019-06-20

Ovanlig. Mycket bra !!

2018-06-28

På ytan ser Christian och Leonora ut att ha allt : ett bra äktenskap, ett drömhus med härlig utsikt och en son som just friskförklarats från allvarlig sjukdom. Men på en fest med Christians kollegor kommer Leonora på maken med en yngre kvinna. Leonora har offrat allt för sin familj och beslutar sig för att skydda den till varje pris.
🐴
För att försöka komma i kapp i högen av böcker, lyssnar jag även på en del böcker. För kärlekens skull är en av de som jag lyssnat på, fenomenalt uppläst av Eva Röse. Det är svartsjuka, kärlek, sex, rivalitet och spänning samlat i denna bok. Det är intressant hela tiden, vi får följa polisen som diskuterar påkörningen med sin dotter och både Christian och Leonora. Jag tror mig veta var handlingen är på väg men sen plötsligt tar den helt andra vägar. Till en början är det överraskande och bra men sen tappar den i trovärdighet. Det blir lite väl osannolikt och jag tröttnar lite mot slutet. Den förra boken, Den hemliga kvinnan gillade jag bättre. Men ändå är För kärlekens skull en läsvärd och spännande bok!

Ann Simonsson

2018-06-06

Storyn ok men tråkig uppläsare.

2018-05-31

Man känner aldrig någon till fullo, eller vad livet kan göra dem kapabla till. En del kämpar med klor för att behålla allt som det är, en del vill med alla medel få gå vidare. Spännande deckare i dansk anda.