Förvandlad

Melin, Mårten

| 2011

En morgon vaknar Måns med hår i munnen och smutsiga fötter. Han förstår snart att han har gått i sömnen, men han fattar inte varför alla gör en så stor grej av det. Det är väl inte så farligt? Men det verkar hans mamma tycka; hon vill till och med att han ska börja på internatskola! Inte för att det gör så mycket, för han har inte direkt några kompisar i klassen ändå. På den nya skolan verkar alla schysta, men det är mycket som är konstigt. Varför låser de in vissa elever på kvällarna, och varför sitter det galler för fönstren? Och hur kommer det sig att alla som vistas på skolområdet måste bära ett kors om halsen? Förvandlad är en mysryslig fantasyberättelse av Mårten Melin.

Annimoure Nilsson

2013-04-03

Började högläsa lite för mina barn, sedan tappade de intresset lite. Tur det nästan, eftersom de har (förhoppningsvis) en hel del år kvar till HÅNGLET som kom ett par kapitel därefter. Det var ju nästan så maken blev generad. "Var inte det där en barnbok?"

Nejdå, så illa var det inte, men tillräckligt för att det ska fascinera nyblivna tonåringar. :-)

Annimoure Nilsson

2013-04-03

Lotta Berling

2012-04-17

Mycket bra. Intresseväckande från sida ett. Ska snart läsa uppföljaren - alldeles nyutkomna Jag är Love.

Denna bok var spännande och jag hade så svårt att lägga den ifrån mig.
Jag gillade det jag läste =)

Marianne Skoglund

2011-11-25

Roligt och välskrivet som vanligt, men boken känns lite som en upptakt till en historia, och inte som en hel bok.

Amanda Funkquist

2011-06-08

Jag tycker att boken är spännande. Den är inte heller på svår läst.