Frsvinnanden

Smedberg, ke

| 2001

En flicka i tjugoårsåldern försvinner i trakten av Bräcke, Jämtland. Misstankarna om att ett brott har begåtts bekräftas aldrig och fallet förblir ouppklarat i trettio år. Tills den dag en okänd man dyker upp i de trakter där flickan en gång försvann. Efter att ha blivit ertappad i området avlägsnar sig den okände snabbt därifrån, men den plastsäck han bar på blir kvar och i den kvarlevorna av den försvunna flickan. Med detta rullas de trettio år gamla händelserna på nytt upp och en vindlande jakt efter den undflyende mannen tar sin början. Efter de stora framgångarna med Hässja ger nu Åke Smedberg ut sin första kriminalroman. I Försvinnanden avtäcks historien lager för lager i långsamma cirkelrörelser och efterhand...

2023-07-29

Ytterligare en stor besvikelse fr mig.
Trist handling och extremt gubbigt skriven.
Rrig, vem r vem? Mngder av manliga karaktrer som jag har svrt att hlla reda p.
Min frsta bok av Smedberg och jag blir inte precis sugen p att lsa fler bcker av honom efter det hr smnpillret!
Ett bottennapp!

Monica Carlsson

2016-10-25

Mycket bra deckare. Finurlig med mnga detaljer och man vet inte hur det ska sluta.

Denna Deckare var bra tycker jag s denna kan jag allt rekommendera till er andra =)