Försvararen

Grisham, John

| 1998

Grishams bästa N AOmöjlig att lägga ifrån sig. S T Michael hade gjort en snabb karriär som advokat i Washington. Han tjänade bra - och ville gärna tjäna mera. Han var en stjärna på uppgång och hade inte tid att stanna, inte tid att tänka efter. Inte tid att ha ett samvete.Men en våldsam konfrontation med en hemlös man förändrar allt. Michael överlever - det gör inte hans angripare. Vem var han? Vad ville han? Michael börjar gräva efter sanningen och hittar bevis för skumma affärer där hans egen advokatfirma är inblandad.Snart står han på gatan som de förvarslösas försvarare på flykt undan den dröm som en gång var hans egen ... Få författare idag kan som Grisham konsten att fängsla sina läsare. Daily Mail

Frida J

2015-12-19

Tråkig. Handlingen går vansinnigt långsamt framåt. Grishams mål med boken tycks främst vara att belysa hemlösas situation i samhället. De delarna väcker tillräckligt intresse för att läsa vidare. Men själva handlingen - engagerar inte och går framåt i snigelfart utan någon vidare spänning.

Teresia Kjellgren

2013-09-14

Jag gillar hans böcker och den här är varken bättre eller sämre än någon annan av de.

Anette Marcusson

2011-03-17

2010-07-23

Når inte riktigt fram till en femma!

M W

2009-12-01