Försoningen

Widell, Hannah

| 2015

Systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman släpper nu sin första gemensamma roman! Försoningen är en både varm och lite sorglig bok om en av de starkaste relationer vi har - den med våra systrar. Försoningen är första delen i trilogin Två systrar, underhållande romaner där det även finns plats för ångest och svärta. Hannah Widell och Amanda Schulman har skapat två unika och levande huvudkaraktärer som man, precis som i de bästa tv-serierna, får följa under lång tid. Det är en modern romanserie om komplicerade relationer och ? framför allt ? systerskap. När Försoningen inleds är Vanessa 30 år gammal och Alicia 28. Med en otrygg uppväxt med en frånvarande pappa i bagaget försöker de ta sig fram i livet och bli vuxna på riktigt. På ytan är de varandras totala motsatser. Alicia är PR-assistent, bor i en lyxig vindsvåning på Östermalm tillsammans med överklasskillen Philip...

Karin Adrian

2021-01-12

Hedvig Marklinder

2017-07-06

Helt okej till en början, lättläst vanlig chiclit. Men den blir rätt fjantig på slutet..det drar ner en del, tyvärr.

Anna Gunnarsson

2016-10-04

Väldigt lättläst men trevligt sällskap. Bokens karaktärer och derash egenskaper, historier och omgivning är så lik författarnas att det är omöjligt att inte läsa in det som att författarjagen berättar sina egna historier med extra krydda och lite mer fantasi. Samma går för uppföljaren: "Flykten".

Maria Olofsson

2016-09-17

Helt okej om två systrar och personerna kring dem. Tillräckligt bra för att jag ska läsa de efterföljande böckerna i trilogin, men ingen "kan inte sluta läsa-bok". Det händer typ ingenting...

anna panna

2016-09-14

Blev väldigt besviken på denna bok. Har lyssnat på författarnas pod länge nu och tycker de verkar så starka och härliga. Varför är då huvudkaraktärerna så extremt osäkra och har så dåligt självförtroende? Stör mig enormt på att de är så naiva, rädda för att säga till samt verkar ha en livssyn från 1800-talet gällande förhållanden. Riktigt pinsamt faktiskt. Nästan alla män i boken är douchiga idioter dessutom. Handlingen är väldigt förutsägbar, det händer i princip ingenting.

Lina Lindqvist

2016-09-10

Inte alla min typ av bok. Väldigt lättläst men ack så ytlig. Karaktärerna känns inte verkliga och berättelsen känns krystad och framtvingad.

Jessica Appelqvist

2016-02-11

Boken var knappt värd en trea. Jag höll på att ge upp efter hundra sidor.

Jenny Andersson

2016-01-14

Tycker detta var en väldigt lättläst bok. Nästan lite för lättläst. Kändes hela tiden som den saknade det lilla extra. Men jag fastnade ändå i den och kommer absolut läsa de andra två när de kommer.

2015-11-25

Betyg: 3,5 av 5.

?Försoningen? är den första delen i den planerade trilogin ?Två systrar?, skriven av dom två systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman.

Jag tyckte att ?Försoningen? var lättläst men ganska så enkel. Den var underhållande, men kanske lite ytlig.

Boken utspelar sig i Stockholm, bland överklass och medelklass. Den är ingenting som jag direkt kommer att minnas, men en bra underhållning för stunden var det.

Jag kommer definitivt att läsa dom två kommande böckerna i serien, för så pass mycket tyckte jag om boken.

Så tycker man om den här typen av litteratur, så kan jag absolut rekommendera boken.