Förlåt mig

Pearse, Lesley

| 2016

Eva hittar sin mamma, Flora, livlös i familjens badkar. Hon har begått självmord. Men en olycka kommer sällan ensam och när Evas pappa Andrew avslöjar att han inte är hennes biologiske far, raseras Evas värld fullständigt. Mystiken tätnar och Eva söker sig bakåt i sin mammas dunkla fotspår, bland annat för att få veta vem hennes riktige pappa är. Samtidigt tycks någon vara beredd att gå till ytterligheter för att hon inte ska lyckas med detta.

Jenny Wikander

2015-10-10

Underbar, älskade den!

Sabina Wangenfors

2015-02-19

Jag har i flera år slukat böcker skrivna utav Lesley Pearse. De är så otroligt välskrivna, spännande, vackra och sexscener lyckas hon alltid skriva utan att det blir pinsamt att läsa. Tyvärr måste jag här säga att detta var den sämsta av hennes böcker. Och jag är helt säker på att det är på grund utav att den är skriven i nutid och inte under andra världskriget, eller 1600 till 1700 talet som hennes andra böcker. Hennes generalisering utav kvinnor och män skiner igenom här så att jag höll på att bli galen. Den här historien var extremt nedvärderande för kvinnor, samtliga manliga karaktärer fällde kommentarer om att kvinnor inte kan hantera skruvdragare, kvinnor har det i blodet att kunna dekorera ett hem, beter sig som småflickor i dockhus när de nyss flyttat in, är för fina i kanten för att campa osv. Förmodligen har jag inte noterat detta innan eftersom i böckerna som utspelar sig på andra tider så var det ju på det viset synen var, men att släppa en bok år 2014 med samma tankebanor känns helt otroligt idiotiskt. Väldigt synd. Den påminde på grund utav det väldigt mycket om Nora Roberts skriverier.
Som tur var så tyckte jag boken ändå var spännande, själv historien alltså, men det var det enda jag var nöjd med. Alla manliga karaktärer var mansgrisar och Eva var en riktig lipsill som hängde upp hela sitt liv på man efter man.
Boken får ett plus i kanten för att den skildrar depression och ångest på ett igenkännande och trovärdigt sätt.

Frida Brandt

2015-01-18

Denna var bra även om det inte är hennes bästa bok.

Monica Brandts

2014-09-09

Detta var hennes sämsta bok hittills och jag har läst några stycken vid detta laget. Underhållande för stunden. Men inget jag minns imorron.

Linda V

2014-08-05

Griper tag i en direkt och du vill hela tiden veta fortsättningen. En riktig sträckläsare!

2014-06-26

Betyg: 3,5 av 5.

En helt okej bok, men kanske inte riktigt i min smak. Kanske lite för romantisk för mig. Tyckte den liknade lite Nora Roberts böcker. Eller en Harlequin-bok.

Men lättläst var den, och inte helt förutsägbar i alla fall. Underhållande, och lite spännande. Så för några timmars lättsmält läsning kan jag rekommendera den till dom som gillar genren.