Förkunnaren

Drougge, Unni

| 2011

En folkkär artist som predikar om kärlek och förståelse men bränner Koranen. En högt uppsatt socialdemokratisk politiker som jagar väljare men inte kan hålla fingrarna i styr. En självhjälpsbransch som hyllar lyckan men där allt bara handlar om pengar.Den här gången har Berit Hård, dekadent och överviktig skandaljournalist, hamnat i en riktig soppa. Efter att ha hoppat av arbetsförmedlingscoachens kramkurs får hon i uppdrag av konsultbyrån Lyckan att skriva ett stort personporträtt på artisten Lotuz af Love. Byrån Lyckan ägs av Stina, före detta tjackhora som efter succén med sin självbiografi är en populär lyckoguru. Plötsligt befinner sig Berit mitt i chakraträsket på ett ashram i Indien tillsammans med Lotuz och hans mystiska fästmö, och snart har hon dragits in i en rafflande historia som trots allt prat om kärlek och respekt handlar om det gamla vanliga: sex, pengar, makt och våld.Med...

2023-05-19

Underbar omläsning!

Izabela Horn

2018-07-26

En deckare med humor! Fortsättningen på bluffen är ännu galnare och roligare även om den inte är speciellt realistisk. Gick fort att läsa tack vare det raska tempot och att boken inte gick att lägga ifrån sig

Katarina Nord

2015-07-04

Ovanlig bok i snabbt tempo. Skruvat språk med mycket slang, när jag vant mig vid alla uttryck och bajskorvar så tycker jag berättelsen är underhållande och rapp. Jag gillar Berit och hennes sätt att vara trots hennes husdjur som jag har svårt att förlika mig med. Anna-Maria Käll gör en jättebra uppläsning. Stark trea!

Annelie S

2015-02-19

.... Och varför byter man uppläsare mitt i en ljudboksserie?????

Annelie S

2015-02-19

Nä, nu blev jag besviken. En alltför lång berättelse med för mycket skriveri om totalt onödiga saker.

Lars Willfors

2014-05-05

Tröttnade rätt snabbt på den här. Berit Hård är en karikatyr som det är svårt att bry sig något vidare om, och Unni Drougge skriver både roligare, vassare, vackrare och sexigare i de flesta övriga av sina romaner.

Rebecka Karlsson

2013-08-07

Kanske inte så överdrivet bra .. Men jag älskar språket i boken och Berit Hård :)) .. Men jag tror den gör sig bäst som talbok !!

2013-06-04

Den här var till och med bättre än Bluffen. Skruvad och helt galen- i love it! Inget tråkigt och förutsägbart här inte. Rekommenderas varmt!

Louise A

2012-10-21

Berit Hård är tillbaka i samma underbara stil. De verkliga personer som döljer sig bakom olika namn, är på pricken avbildade...och det är riktigt roligt att lista ut. GW Persson är dock med under sitt namn, det är väl ingen ide' att försöka göra om honom. Han är sig själv bäst. Att boken handlar om Thomas Dileva är självklart...och ingen rök utan eld som det heter.

Petra Hansson

2012-10-21

Kan inte göra annat än att älska Berit Hård.