Förgiftade äpplens klubb

Archer, Lily

| 2008

Vad gör man om ens nya styvmor är helt insnöad på yoga, indisk religion och pingviner? Eller om hon är en diva och psykopat. Eller om hon är gravid och vill att man ska hoppa av skolan och hjälpa till med babyn istället. Reena, Alice och Molly är olyckssystrar som finner varandra på internatskolan de går på. De är alla någons styvdotter, och det är ingen dans på rosor. Men de tänker inte snällt sitta och vänta på att bli räddade av prinsen, som Snövit i sagan. De bestämmer sig för att själva dela ut några förgiftade äpplen. Allt de behöver är en plan för att ta hämnd på sina elaka styvmödrar de bildar Förgiftade äpplens klubb. Översättning: Helena Hansson

Bella BokBloggare

2013-06-28

Små rolig, mysig och lättläst. Perfekt för sommarläsningen. Jag gillar hur författaren skildrar flickornas olika perspektiv och man får en djupare förståelse över varför de agerar som dem gör. Gillar också att man får verkligen lära känna dessa karaktärer på djupet. Det gör att själva handlingen(som i sig är ganska seg) ger ett större intryck.

Andreas Nordh

2011-07-26

Jag var i valet och kvalet om boken var värd en stark trea eller en svag fyra, men bestämde mig till sist för det lägre betyget.
Problemet med boken var att den tappade rätt mycket under andra halvan, helt plötsligt var den inte längre lika komisk utan snarare som vilket ungdomsdrama som helst. Jag skulle gärna läsa en uppföljare, givet att det kommer en sådan.