Förföljd

Den andra, fristående delen i serien om Anne Persdotter. Året är 1392. Den unga änkan Anne driver framgångsrikt Handelshuset där hon tidigare varit anställd. Samtidigt sprider sig skräcken i Stockholm. Vitaliebröderna, sjörövarna från Östersjön, styr staden, det är kaos och människor svälter. Mitt i allt detta försöker någon lägga beslag på Annes tillgångar, och hon förstår att hon och hennes lilla dotter Maria är i fara.Hennes enda utväg blir att fly, och tillsammans med Maria slår hon sig ner i sin gamla hemstad Lübeck. Hennes väninna Valborg har träffat en ny man, rådmannen Herman, som lovar att ta hand om Handelshuset. I gengäld ska Anne med hans hjälp kunna fortsätta sin verksamhet i det nya landet.Hon finner en fristad hos den vänlige köpmannen Naglers familj, men tvingas snart inse att inte ens här kan hon och dottern vara trygga. I en hård tid då alla främst tänker...

Inger Jonsson

2016-05-28

En roman som till viss del bygger på verkliga händelser. Utspelar sig olika platser. En stark köpmansänka lyckas med mycket. Kärlek - ibland olycklig.

Denna bok var så mycket bättre än del 1 tycker jag så denna kan jag allt rekommendera till er andra =)

Matilda Bergström

2013-10-25

I princip allt är fel, när det gäller historiska fakta. Det enda som stämmer är vissa fakta om båtar och skepp. Intrigen är sämre än i en Harlekinroman.

Peter Kronlöw

2013-06-15

Mycket spännande bok! Så målande beskrivningar att man kommer riktigt nära huvudpersonen Anna.

Lilian Boquist

2011-01-15

Bra! Hennes böcker är alltid bra - Bra kunskap bakom och hon kan få ihop det till intressanta berättelser trots att det är så länge sedan

Elin Elssjö

2010-10-06

Här är den spännande uppföljningen på Brännmärkt som inte gör en besviken!

Gunilla Bryntesson

2010-04-25

inte riktigt lika bra som den första, Brännmärkt