Förföljaren

Roberts, Nora

| 2017

Två dagar innan sin tolvårsdag vaknar Naomi Bowes mitt i natten. Ute drar det ihop sig till ett tryckande hett åskväder. Genom sovrumsfönstret ser Naomi sin pappa försvinna in bland träden bortanför huset och hon skyndar sig ner för trappan för att följa efter. Men något är fel. Pappa är inte på väg ner mot sjön för att ta sig ett svalkande dopp som Naomi trott. Han fortsätter rakt in i den mörka skogen.Sjutton år senare har Naomi bestämt sig för att lämna traumat i det förflutna bakom sig. Hon är inte längre den lilla flickan som hittade och befriade en fastbunden kvinna i en jordkällare i skogen, och avslöjade sin pappa som en av landets värsta seriemördare. Idag är hon en framgångsrik fotograf med ett nytt efternamn, och hon har precis köpt ett nedgånget men underbart gammalt hus vid havet, långt ifrån platsen där hon växte upp. Naomi längtar efter att bli lämnad ifred, men låter...

lia Hellman

2019-06-18

Boken var toppen! Kom in direkt. Läste & lyssnade så fort tids gavs. Första jag provade av henne & vill testa mera.😄

Anette Öhrn

2017-06-17

Fastnade direkt och kunde inte lägga ifrån mig den förrän den var utläst

2017-04-14

Nja, inte speciellt spännande eller en bladvändare. Naiv och svår att komma in i. Karaktärerna tilltalade mig inte. Förutsägbar.

Bra bok " Rekommenderar denna"

Lite som att läsa ett avsnitt av criminal minds. Spännande och romantisk som vanligt, härliga relationer mellan familjemedlemmar och vänner. Och som grädde på moset finner man Tag.