För alltid ...

Angerborn, Ingelin

| 2009

Noras händer darrar. Hur kan det ligga ett brev till henne i det gamla obebodda huset? Hon läser de korta raderna om och om igen: Det finns ingen början. Det finns inget slut. Ty det finns ingen tid. Det är med blandade känslor Nora sätter sig på bussen till Ekeby. Hon ska tillbringa sommaren hos mammas kompis Vanja i en gammal stuga på landet. Nora gillar Vanja - hon är virrig och ganska flummig, men hemskt snäll. Nora funderar ändå på hur hon ska stå ut. Två månader utan kompisarna. Hon saknar dem ju redan. Särskilt Sebastian … Men de tryckande varma sommarveckorna i Ekeby blir allt annat än händelselösa. Snart börjar mystiska saker hända. Någon skickar konstiga sms till Nora. Saker flyttar på sig helt av sig själva. På kvällarna hör Nora en vaggvisa spela i sitt rum. Och det där huset, det grå övergivna huset som Nora tycker att hon känner igen. Hur är det möjligt? Hon har ju...

Jag tyckte boken var bra och den passar till dom som är 10-12

Jag tyckte att denna boken var bra för att det var mycket spänning och spöken. Jag rekommendera denna boken till dem som gillar lite spänning

4B Svandammsskolan

2021-11-09

Jag tyckte boken var spännande och bra.

Jag tyckte att boken var bra för att den var väldigt spännande och jag tycker att 8-9 åringar ska läsa den/Ludde

4B Svandammsskolan

2021-10-04

Den handlar om en tjej som ska till sin mammas kompis Vanja, men dom hittar ett brev som kommit på villovägar. Den var superspännande.

Nathalie Zettersten

2020-04-26

Älskar den

Läskig, stark & fängslande!

Anna N

2015-08-30

Min absoluta favorit av Ingelin Angerborns böcker!

Anna-klara Akar

2012-09-06

Lin personliga favorit av Angerborns böcker. Det finns mycket bra fantasy och fantastik för mellanåldrar detta är en myskuslig bok med mycket stämning.

Spännande och bra bok :)

Anna Andersson

2011-02-10

En jätte bra bok ! ! ! ! !

Mats T

2011-02-07

Det var en spännande bok om en tjej som upplevde som om hon kände igen sig på okända platser..

Sofie Nilsson

2010-12-05

Lite konstig, men ändå bra!!

Ida :)

2010-07-06