Föda utan rädsla

Heli, Susanna

| 2009

Allt fler kvinnor upplever en stark rädsla inför sin förlossning. Samtidigt är den svenska förlossningsvården säkrare än någonsin för både mor och barn. Susanna Heli har arbetat med att ge födande kvinnor kraft och stöd under hundratals förlossningar. Här har hon valt ut sina fyra mest effektiva verktyg som hjälper dig att undvika stress och rädsla. Med andning, avspänning, rösten och tankens kraft leds du bort från rädsla och mot trygghet och kraft. Verktygen är enkla och kan användas under födandets alla skeden. De gör förlossningen till en stärkande och positiv upplevelse både för den födande kvinnan och för hennes partner. Föda utan rädsla passar dig oavsett om du är förstföderska eller omföderska, om du väljer att ha bedövning eller föda helt utan smärtlindring, om du är mycket rädd eller bara vill vara förberedd. Kvinnor som läst boken inför sin förlossning: ?Jag känner mig styrkt...

Leo

2020-03-12

Annika

2020-01-18

Bok + kurs var bästa tänkbara förberedelsen inför förlossningen. För mig fungerade verkligen metoden!

Jag fick låna boken av Louise, som fått ärva den av sin syster, som lånat ut den till tre vänner efter det att hon fått den av en kompis. Så fint ändå, att man vill dela med sig av viktig kunskap till varandra. Systerskapet ftw!!!

Jag är inte speciellt rädd för förlossningen i sig. Mina rädslor ligger främst i det som väntar efteråt, men jag vill ändå känna att jag har förberett mig på de sätt jag kan och som finns tillgängliga för mig. Att läsa en bok av det här slaget kändes perfekt och jag känner mig nu något mer trygg i att jag har verktyg för att handskas med värkar och förlossningsarbetet. Vissa delar har jag och Pierre läst högt så han har varit med en del också, vi har även diskuterat mina anteckningar och gått igenom mina rädslor. Framförallt är det nog det som är riktigt bra med boken, att den får oss att börja bearbeta det som komma skall och diskutera ihop oss som ett team inför det vi ska utföra. Det ska bli riktigt spännande!

PL *

2016-05-19

Den här boken tilltalade inte mig alls, den var alldeles för flummig.