Flyga vilse

Hannah, Kristin

| 2015

När Tully Hart och Kate Mularky var tonåringar på sjuttiotalet var de oskiljaktiga. Tully hörde till de populära och Kate var en enstöring, ändå höll de ihop genom alla år.Ända tills Kate dog.Nu måste Tully försöka uppfylla det löfte hon gav sin bästa vän: att se till att hennes barn har det bra. Hon vet bara inte hur. Själv har hon levt ensam och vet ingenting om familjeliv eller moderskap. Kates man vill heller inte ta emot hennes hjälp - han sörjer Kate och vägrar låta Tully vara en del av familjen.Kates sextonåriga dotter Marah är lika överväldigad av sorg och den värld som väntar henne är mörk och full av faror.Den enda som vill hjälpa Tully i hennes sorg är hennes egen mamma Dorothy Hart, men hon har alltid varit opålitlig. Hon övergav sin dotter då hon var liten och sårade henne djupt. Nu ser Dorothy sin chans att få gottgöra det hon gjorde fel en gång i tiden, men går det...

2018-01-02

Det här är den andra fristående boken om de bästa väninnorna Tully och Katie och boken tar vid precis där den förra boken: Vad som än händer slutar. Även om det är drygt två år sedan jag läste den förra boken så kommer jag lätt in i handlingen och fastän boken är 437 sidor lång så kan jag inte annat än sträckläsa. Otroligt engagerande, spännande, hjärtgripande, härlig, rolig. Språket är engagerande men också väldigt lättlästa. Karaktärerna känns äkta och jag som läsare känner genast av att jag vill att det ska gå bra för dessa människor. Jag kan riktigt varmt rekommendera den här liksom den föregående boken om Tully och Katie och jag vill absolut läsa fler böcker av Kristin Hannah!
Mitt slutbetyg blir en stark, 5:a!

Anna-Karin Larsson

2017-12-08

Precis som föregående bok "Vad som än händer" så var det svårt att lägga ifrån sig boken. Jag grät mig igenom vissa delar, tror många kan känna igen sig i flera situationer i boken. Mycket läsvärd

2015-04-21

När jag fick den här boken som ett recensionsexemplar, så insåg jag att ?Flyga vilse? var en fristående fortsättning på boken ?Vad som än händer?, som jag inte hade läst. Jag köpte då den boken, och läste den först. Och här är en länk till min recension av den.

?Flyga vilse? är en bra uppföljare, och nästan lika bra som ?Vad som än händer?. Men inte riktigt lika bra.

Och jag rekommenderar nog dom som ska läsa ?Flyga vilse? att ni ska läsa ?Vad som än händer? först. För jag tror att man har mycket större behållning av boken då, även om det finns tillbakablickar.