Fly Away

Hannah, Kristin

| 2013

Return to the world of FIREFLY LANE--now a Netflix series--from #1 New York Times bestselling author Kristin Hannah. Once, a long time ago, I walked down a night-darkened road called Firefly Lane, all alone, on the worst night of my life, and I found a kindred spirit. That was our beginning. More than thirty years ago. TullyandKate. You and me against the world. Best friends forever. But stories end, don't they? You lose the people you love and you have to find a way to go on. . . . Tully Hart has always been larger than life, a woman fueled by big dreams and driven by memories of a painful past. She thinks she can overcome anything until her best friend, Kate Ryan, dies. Tully tries to fulfill her deathbed promise to Kate--to be there for Kate's children--but Tully knows nothing about family or motherhood or taking care of people. Sixteen-year-old Marah Ryan is...

2018-01-02

Det här är den andra fristående boken om de bästa väninnorna Tully och Katie och boken tar vid precis där den förra boken: Vad som än händer slutar. Även om det är drygt två år sedan jag läste den förra boken så kommer jag lätt in i handlingen och fastän boken är 437 sidor lång så kan jag inte annat än sträckläsa. Otroligt engagerande, spännande, hjärtgripande, härlig, rolig. Språket är engagerande men också väldigt lättlästa. Karaktärerna känns äkta och jag som läsare känner genast av att jag vill att det ska gå bra för dessa människor. Jag kan riktigt varmt rekommendera den här liksom den föregående boken om Tully och Katie och jag vill absolut läsa fler böcker av Kristin Hannah!
Mitt slutbetyg blir en stark, 5:a!

Anna-Karin Larsson

2017-12-08

Precis som föregående bok "Vad som än händer" så var det svårt att lägga ifrån sig boken. Jag grät mig igenom vissa delar, tror många kan känna igen sig i flera situationer i boken. Mycket läsvärd

2015-04-21

När jag fick den här boken som ett recensionsexemplar, så insåg jag att ?Flyga vilse? var en fristående fortsättning på boken ?Vad som än händer?, som jag inte hade läst. Jag köpte då den boken, och läste den först. Och här är en länk till min recension av den.

?Flyga vilse? är en bra uppföljare, och nästan lika bra som ?Vad som än händer?. Men inte riktigt lika bra.

Och jag rekommenderar nog dom som ska läsa ?Flyga vilse? att ni ska läsa ?Vad som än händer? först. För jag tror att man har mycket större behållning av boken då, även om det finns tillbakablickar.