Flickorna utan namn

Bley, Mikaela

En kall vinterdag lämnas 17-åriga Linn på internatet Täcktaholm, en herrgård utanför Nyköping. Efter år av kaos är det tänkt att hon äntligen ska få ordning på sitt liv, men hon dras snabbt in i konflikterna på skolan. När en av flickorna försvinner inser Linn att hon själv befinner sig i fara. På TV4 nås samtidigt kriminalreportern Ellen Tamm av nyheten att en ung, oidentifierad kvinna hittats död djupt inne i de sörmländska skogarna. Bara några dagar senare hittas ytterligare en kvinna död. Polisen står handfallen och trots att dagarna går är det ingen som saknar dem ...?Flickorna utan namn? är en thriller om utsatthet, om hur det är att känna sig annorlunda och hur långt vi är beredda att gå för att passa in."Bladvändare med en otäck intrig, där jag bara måste veta hur det går." Sofie Sarenbrant"Och den här gången blir det våldsamt spännande redan från början /.../ längs...

Maria Jacobsson

2022-08-30

Riktigt bra bok om att vara och känna sig annorlunda med en diagnos. Att ens föräldrar inte orkar med en och man blir ivägskickad för att "uppfostras". Vem kan man lita på?
Oerhört spännande bitvis, och man hålls på halster ända till slutet!

Linda Vanil

2020-06-23

En bra och spännande bok. Jag läste ut den snabbt men det är inte den bästa boken av Bley.

Bettan_bokprataren

2020-04-03

Det här är en ruskigt bra thriller som handlar om hur det är inte passa in och om att vara annorlunda. Intrigen är riktigt bra och mycket otäck på sina håll.
Boken är lättläst och med korta rappa kapitel får vi läsa berättelsen både ur Linns respektive Ellens perspektiv. Trots att jag inte läst de tidigare böckerna om Ellen Tamm så kommer jag snabbt in i hennes liv och sätt att vara snabb på puckarn, precis som en journalist ska vara. En bra bok som är spännande från första till sista sidan. Varning för sträckläsning.

Evasbokhylla

2019-11-29

En bok om att känna sig annorlunda. En bok om hur långt man är beredd att gå för att smälta in. En bok med ett slut som bara väntar på en fortsättning, längtar redan.

Johanna Åberg

2019-09-25

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!! Hoppas att författaren har fler böcker på gång!

Briljant, spännande & gripande!

A H

2019-09-18

Gillade den.

2019-09-11

Bra fortsättning på föregångarna, och med en liten cliff-hanger som givet lovar mer. Lättläst bladvändare om hur människor utnyttjas i ekonomiska syften.

💜💜💜💜