Flickorna i Villette

Hedström, Ingrid

| 2016

2015-02-27

Ännu en trivsam deckare av Hedström.

2014-11-06

Andra boken i serien om Villette. Bra och spännande rakt igenom. Det finns alldeles för många svenska dussindeckare som är skrivna efter samma tråkiga mall. Ingrid Hedström skiljer sig från mängden. Bra språk. Intelligent skriven med bra persongallerier. Jag trivs tillsammans med Martine Poirot i den fiktiva staden Villette.

2014-10-19

Bra uppföljare. Bättre än bok nummer 1 i serien enligt mig. Gillar persongalleriet och att det utspelar sig i Belgien, inte så vanligt i deckare direkt.

Sussie S

2014-09-23

Storyn kunde ha varit väldigt bra men jag gillade inte alls sättet forfattaren skriver på. Jag blev så förvirrad över personerna som bara dök upp utan någon beskrivning. Jo i slutet av boken fanns en beskrivning över alla personer märkte jag sedan, men jag anser att behöver en bok en sådan beskrivning så är den för rörig redan från början.

2014-06-29

Jag har av någon anledning aldrig tidigare läst bok nr. 2 i Vilettedeckarserien, men det gör inte så mycket att man råkar veta vad som händer senare i serien. Det här är en otroligt snygg och välskriven deckare. Ingrid Hedströms sätt att skriva får mina tankar att vandra till 80-tals serien Bläckfisken. Engagerande, spännande och väldigt välskriven. Dock något svår med alla franska namn- men det säger nog mer om mig än boken i sig. Kan varmt rekommendera Ingrid Hedströms deckare hos alla som tröttnat på resterande mängd dussindeckare bland svenska författare!

O

Olga Lund

2013-11-26

Seg, men inte lika seg som första boken. Så utvecklingen går i en positiv riktnig.
Det som är lite tråkigt är att jag skulle behöva googla på hur det belgiska polisväsndet fungerar för jag har lite svårt med att få grepp om hur de olika arbetsrollerna hänger ihop. Hade varit bra att ha en liten kort förklaring, kanske i slutet av boken, om det.

Evelina Nilsson

2013-05-04

en helt okej bok som var spännande.

Charlotta CG

2012-05-07

Den här var om möjligt ännu roligare att läsa än den första om man som jag bott i Belgien för här var igenkänningsfaktorn ännu högre. Har man det inte så kan man iallafall uppskatta en välskriven deckare där det enda som störde mig var bristen på korrekturläsning i min utgåva. Slutet kunde möjligen fått vara lite mindre hastigt men visst, det funkar. Jag gillar Hedström.

Maria Johnson

2011-05-20

En rörig bok med alldeles för många personer att hålla reda på.

Samuel Karlsson

2011-05-14

Bra men lite rörig. Svårt att hänga med i alla byten och alla namn. Listar ut mördaren för lätt och gillar inte alls motivet. Långsökt. Men en bra förströelseläsning.

Conny J

2011-05-14

Bra! Men kunde knutit ihop slutet något bättre.

Louise A

2011-01-19

Hedström fortsätter i samma goda stil. Trovärdigt och intressant.

Anita Lundgren

2010-08-13

Väldigt lik den första boken i serien.