Flickorna i parken

Jewell, Lisa

| 2016

VAD HÄNDE I PARKEN? Du bor vid en pittoresk gemensam park, en oas i Londons storstadsbuller, där dina barn kan springa fritt, in och ut i de andra husen. Du har känt dina grannar i åratal, och du litar på dem. Du tror att dina barn är säkra.  Men är de verkligen det?  Midsommarkväll: en trettonårig flicka hittas medvetslös i ett mörkt hörn av den gemensamma trädgården. Vad hände egentligen med henne? Och vem är ansvarig?  Trovärdiga karaktärer, en spännande historia och en mörk hemlighet i dess kärna: Flickorna i parken är Lisa Jewell när hon är som bäst.

Maria Jacobsson

2019-04-10

Boken var seg i början och tog tid att komma in i. De första 70-80 sidorna rörde jag ihop alla flickorna i parken. Berättandet skrider långsamt framåt och först i sista delen av boken tycker jag att den blir riktigt bra.
Utan den sega början hade den fått en fyra.

villa-freja.se

2018-04-25

Jewell har i vanlig ordning skrivit en riktig bladvändare och därtill är jag hundraprocent säker på att uppläsaren Gunilla Leining har ett finger med i spelet för den totala läsupplevelsen. Den här boken "läslyssnare" jag nämligen på via Storytel.

Flickorna i parken är underbart gestaltad, spännande och har ett bra driv och en skickligt uppbyggd dramaturgi. Lisa Jewell är en stor favorit. Som tur är har jag ännu inte hunnit läsa alla hennes verk, så jag har trevlig läsning framför mig.

Som vanligt en bladvändare och spännande, men jag är så besviken på slutet. Så abrupt, med lösa trådar.

Jessica Appelqvist

2016-06-11

Långtråkig bok

2016-06-07

Bra persongalleri och bra mix genom att följa de olika familjerna. Men långt ifrån en toppbok