Flickan utan ansikte

Angerborn, Ingelin

"Hur ser hon ut egentligen, den där flickan?" frågade Fanny. Ines la huvudet på sned och tittade länge på en punkt borta vid dörren. Ungefär i höjd med handtaget. "Jag vet inte", sa hon till slut. "Hon har liksom inget ansikte." Signe och Fanny sitter barnvakt åt Fannys kusin Ines. Hon är världens gulligaste unge, med stora ögon, lockigt hår och en låtsaskompis med svarta skor. Men framåt kvällen, när mörkret faller och det börjar hända märkliga saker i det gamla huset, kan Fanny och Signe inte låta bli att undra. Är hon verkligen bara på låtsas? Flickan med de svarta skorna. Flickan som aldrig sover. Flickan utan ansikte ... En minimysrysare av Ingelin Angerborn. Högklassig spänning med fantastiska illustrationer av Elin "Eplet" Sandström.

Flickan utan ansikte av Ingelin Angerborn är en trevlig liten mysrysare i ett trevligt litet bokformat. En lättläst och ganska kort bok för ålderskategorin 9-12 år. Boktips!

4A, Almunge skola

2021-12-15

Den vad bra spännande de var lite läskigt när lamporna släktes.

Den vara lätläst

2021-12-07

den var ganska bra den handlar om Signe och Fanny dom ska passa Fannys kusin Ines.Dom går förbi en kyrkogård och när dom är hemma hos Ines så säger hennes mamma att Ines har låtsas kompisar dom hette Ester och Eva och Hjelmer.
och efter Ines har lagt sig så händer massor skumma saker i huset.Johanna hade äntligen kommit tillbaka.Nästa dag när Signe och Fanny ska gå hem så går dom förbi kyrkogården och dom ser Ester,Eva och Hjelmer på gravstenarna......

2021-12-05

Den var bra och spännande. Jag trodde att den skulle vara mer läskig men det var den inte. Men jag gillar den här boken.

Den vare spännande Och rolig

Denna bok är väldigt bra. den är gjord av Ingelin Angerborn hon är en bra författare. boken heter flickan utan ansikte.

Denna bok var så spännande!
...och läskig!
Man får rysningar när Ines säger:
”Hon har liksom inget ansikte”
Jag tipsar den verkligen!

läskig och spännande

Ö

Öllsjöskolan 4A

2021-11-17

Den här boken är så braaa!!!! Ni som gillar skräck, spänning är denna boken tipsat till er.

Per Olsskolan/fyror

2021-11-16

Den var ganska spännande och handla om en flicka och hennes låtsas kompisar

Men på kvällen hör Fanny och Signe massor av konstiga ljud.
Men sen kommer dom ihåg vad Ines hade sagt att hon har en bästa kompis som är ett spöke! Tycker den är bra för personer som kan läsa mycket text! :)

2021-10-21

Den var bra,rolig,spenande och läsgig.

Men på kvällen hör Fanny och Signe massor av konstiga ljud.

Den är väldigt bra, den är ganska kort men bra ändå för den är läskig och rolig på samma gång :=)

2021-09-30

Bokens titel:Flickan utan ansikte
Bokens författare:Ingeling Angerborn

Undersök!
Beskriv huvudpersonen:Signe hon är blyg och snäll men hon gillar att vara med sin vän Fanny.

När och var utspelar sig handlingen:I ett hus

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):skräck

Beskriv!Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet: Ines och hennes vän Fanny ska vara banvakt åt Fannys lil kusin. Det ligger en kyrkoråd utanför Fannys hus och på en grav står det Ines. Det händer konstiga saker efter att det set graven med namnet Ines på.

Gissa!
Kom på en fortsättning till boken: jag har svårt att komma på något.

2021-09-28

Den här boken är spännande och lite läskig.
Jag rekommenderar denna boken.

Flickan är ju läskig😂

Jag tycker boken var bra och lite läskig för att det händer så mycket spöklika saker som blir läskiga när Ines låtsaskompis faktiskt fanns! Men lite kort kanske...

Det hanlade om en flicka utan ansikte.Det är inget farligt sa Fanny och drog med mig bort mot den stora svarta järngrinden .

2021-09-22

spännade,läskig och rolig

Boken handlar om två 12 års flickor som ska barnvakta
Jag tycker att boken är lite läskig och mycket spännande
Jag tycker boken passar på nån som gillar läskiga böcker/skräck🙈🧟‍♀️❤️ Älskar Ingelins böcker

Marianne Skoglund

2020-10-13

Det här gör hon bra, Ingelin Angerborn. Perfekt bok att läsa som spökhistoria på en läskig högläsningsstund.

🌹Jag bara älskade denna Kusliga, Läskiga Spännande Bladvändare
RIKTIGT HÄRLIG 🎧bok.
Den var inte lång men WoW vilken rysare för våra små passar från 6år & uppåt..
"Jag hoppas att fler läser denna"
💜💜💜💜💜 av 5st🌹