Flickan med majblommorna

Wahlberg, Karin

| 2004

Nr Karin Wahlberg terkommer med den fjrde boken om kriminalkommissarie Claes Claesson och hans kollegor kopplas greppet direkt. Ett osedvanligt brutalt verfall har gt rum i en tvttstuga. Offret r en gammal dam och nr hon efter ett par dagar avlider fr brottsrubriceringen ndras frn misshandel till mord. Spekulationerna tar genast fart: r en galen tvttstugemrdare ls? Var det en slump att just Doris Vstlund blev mrdarens frsta offer eller fanns det dolda sidor i hennes till synes ordinra bakgrund? Eller har mordet ngot med de infekterade konflikterna i hyreshuset att gra? Utredningen leds av Louise Jasinski som vikarierar fr den frldraledige Claes Claesson. Polisen famlar lnge i mrkret. Kan mjligen den lilla flickan som slt majblommor i trapphuset under mordkvllen ha sett ngot? Att hon dljer ngot r tydligt, men vad? Men s gr Claes Claesson ett...

2017-07-18

Mysig deckare med ett intressant genusperspektiv (gllande yrke, att vara ensamstende frlder, frldraledighet osv).

Anne Hansson

2015-03-07

En mycket bra bok, det hnder mycket, r spnnande och lttlst och det liksom bara rinner ivg i kapitel efter kapitel, det r svrt att lgga undan boken, man vill bara lsa och lsa

Katarina Johansson

2014-03-11

Inte en av Wahlbergs bsta bcker.

O

Olga Lund

2013-02-24

En typisk Wahlberg-deckare. Man r nstan mer intresserad av polisernas liv n av sjlva mordgtan.

Eva Jmting Lundh

2012-07-04

Bra bok som tidsfrdriv.

Carina Svensson

2012-05-09

Det stod fel efternamn fr en av poliserna vid ett tillflle, vilket frvirrade mig. ven ngra stavfel som strde. Annars s var den lttlst och i slutet hade jag svrt att slita mig frn den.

Anna Liljeby

2010-10-06