Flicka med prlrhnge

Chevalier, Tracy

| 2002

Hon har vridit p huvudet och ser p skdaren ver vnster axel. Hennes lppar r tskilda och fuktiga. Hon ser bde glad och ledsen ut. Vem var hon den oknda flickan vars direkta blick r p samma gng oskuldsfull och inbjudande? Romanen som inspirerats av mlaren Vermeers bermda portrtt har gjort sitt segertg ver vrlden. Boken som alla talar om... "Den r ett litterrt konstverk, en av de vackraste krlekshistorier jag lst"...Bodil Malmsten "Knappt och rofyllt och avskalat och vardagligt och vackert". Cecilia Hagen

Agneta Sjberg

2017-04-10

En finstmd bok dr konsten fr sl an tonen. Miljn r lugn och tillbakahllen, men s smningom kommer krleken och "stkar" till det...

Therese Dahlberg

2017-02-12

Linda Billstrm

2017-01-15

Malena Palmquist

2017-01-04

Lttlst men grep mig aldrig riktigt

2015-01-02

Den hr boken var mycket bra sidorna bara flt fram och jag kan allt rekommendera denna till er andra

Maria Linder

2013-07-14

Mysig, lttlst och enkel berttelse. En skn lsupplevelse, som i och fr sig kanske inte drjer kvar srskilt lnge...

Louise

2013-07-03

Det hr r en sdan hr bok som r bra, men som r ganska lngsam. Det hnder liksom inget riktigt, men den r nd fngslande.

Sara Forsman

2013-01-01

Jag knde mig mrkligt nrvarande i den hr berttelsen. Jag var med Griet till den grad att jag blev frvirrad nr jag lst ut boken, Sprket var vackert, handlingen ocks.

Kristin Zimmerl

2011-12-19

Inte hennes bsta bok, men absolut vrd att lsa. Vackert sprk, bra handling. nskar bara att hon frdjupat sig lite mer i de olika karaktrerna.

Iris Eriksson

2011-06-24

det r en bra berttelse, jag lyssnade p den p band. I slutet var det p ntt stt sorgligt... det var musik i slutet, och det var nog det som gjorde det lite sorgligt...

Josefine Ejebjrk

2011-05-28

Chevalier r som vanligt kunnig om den historiska period hon skriver om och det frhjer boken mycket.

Ulrica Sandell

2011-04-08

Elin Stenblom

2011-02-20

Finstmd historia

Aniko Ja

2010-08-22

Alldeles fr lngsamt fr min smak

2010-07-25

Den var inte riktigt vad jag trodde. Tyvrr var den smre n jag frvntade mig.

Merja A

2010-07-08

Jag tyckte om boken men kommer inte ihg s mycket om den nr det har gtt ett par r sedan jag lste den.

Nils Thor

2010-05-23

Fint skriven med en lgmld stil. Lsvrd.

En ganska bra bok!

Johanna Galenpanna

2010-01-02

Lste hela, trots att jag fann den mest lngtrkig. Den som skulle vara s bra?

2010-01-02

nnu en bok som hjdes till skyarna. Jag tyckte att den var okej. Inte ett msterverk, inget som berrde speciellt.

sa s

2009-11-02

Lagom bra.

Maria Blomkvist

2009-09-17

Jag fick inte ut ngot av den hr boken trots att historiska romaner brukar berra mig mycket. Karaktrerna kndes platta och overkliga, handlingen kndes utdragen och sprket pklistrat. Jag hade vntat mig betydligt mer av en bok som nstan kan ses som en nutida klassiker.

Karin Pantzar

2009-07-15

Frtjusande, hemsk och upprrande. Fin tidsskildring. Knns kta och genuin.

Karin Karlsson

2009-07-10

S trist...

Victoria G

2009-06-11

Nja... Ganska trist och platt. Blev ganska besviken eftersom s mnga hade sagt att den var s bra.