Five Quarters of the Orange

Harris, Joanne

| 2001

Beyond the main street of Les Laveuses runs the Loire, smooth and brown as a sunning snake - but hiding a deadly undertow beneath its moving surface. This is where Framboise, a secretive widow, plies her culinary trade at the creperie - and lets her memory play strange games.

Mikaela Metafor

2019-09-17

Nja, den här boken föll mig inte helt i smaken. Den har sina ställen där den påminner lite om Big fish, filmen. Se den hellre.

Nina Lindgren

2015-11-15

Fantastisk. Underbart skildrad och fina beskrivningar av karaktärerna och miljön.

Elin Nilsson

2013-08-19

Långsam, men överraskande. Helt OK.

Maritha .

2013-03-13

Välskriven och intressant. Hon har ett levande sätt att beskriva både människor, platser och händelser.

Moa Johansson

2012-09-08

En spännande bok som växte min nyfikenhet, en bra sommarbok!

Moa Johansson

2012-09-08

En spännande bok som växte min nyfikenhet, en bra sommarbok!

Anette B

2011-12-27

tyckte den var ok. Lite mer än ok på slutet

Angela Alvarez

2011-09-13

Man läser Joanne Harris på sommaren när hjärnan gått i dvala och allt som krävs är lite bomullsmjuk text för att man ska nöja sig.

Sara .

2011-04-24

Oväntat bra, en historia att försvinna ner i.

Anna-Karin L

2011-01-18

Längesen jag läste. Lite seg i början, men den tog sig.

Härlig bok!

Tina Svensson

2010-03-24

Detta är en mörk och tråkig historia, som inte alls gav mig samma läsglädje som Choklad gav mig.
För fler recensioner av böcker som jag läser, se min blogg:

jenny modin

2010-01-15

Den typiskt romantiska harris-boken, den med en tvist som sätter djupare spår än de flesta andra inom samma kategori, men inte tillräckligt bra för att gå från intressant till fängslande.

Lotta Norén

2009-09-09

Läste boken på svenska, men det alternativet fanns inte med.

2009-06-08

Boken kom sig, jag segade på och läste och läste, tänkte minsann att inte ska jag släppa en bok, den ska läsas klart så är det bara, och tänka sig, boken tog sig något såpass och fastande i mitt hjärta på ett härligt sätt... och det här med receptboken hon fick i arv - den med bilder, små anekdoter, lappar etc... det fick mig att hitta på studentpresent till min son... en receptbok med mammas bästa recept, i scrapbooking...