First family

Baldacci, David

| 2009

A birthday party turns into a nightmare when a child is snatched after the celebrations. The First Lady enlists the services of Sean King and Michelle Maxwell to bring the child home safely. But she and King share a past. Years ago he saved her then senator husband from political disaster. And this may not be all that passed between them.

2019-02-01

Det är lite lång transportsträcka mot upplösningen och det är ett helt onödigt sidospår om Maxwells familjeförhållanden. Men när man närmar sig slutet så är stark spänning uppbyggd, våldsamheter och charmerande människorelationer avlöser varandra. Trea med spets.

Kim M. Kimselius

2018-02-24

En rysligt spännande bok med Sean King och Michelle Maxwell, före detta Secret Serviceagenter. Den här gången kommer vi presidentfamiljen in på livet, eftersom det mesta av handlingen utspelar sig runt dem, eller handlar om dem.

Som vanligt en sträckläsningsbok som jag rekommenderar varmt!

Pia Stendahl

2013-01-04

David Baldacci kan verkligen konsten att skriva spännande böcker. Första gången jag kom i kontakt med författaren var i Absolut makt, som senare blev en riktigt bra Clintan-film. Dubbelspel hör till de bästa av Baldaccis böcker enligt min mening. Den är riktigt spännande och jag kan inte sluta lyssna.

Handlingen tar många vändningar utan att det blir rörigt.

Boken är verkligen spännande till sista sidan och jag tycker att den innehåller det mesta som en bra spänningsroman/thriller ska göra.

Fler recensioner av ljudböcker finns på www.bokbrus.se.

Erika O

2013-01-03

Spännande bok, hade svårt att lägga ner den. Men efter att ha läst cirka tio böcker av Baldcci börjar hans intriger och karaktärer bli lite förutsägbara för mig. Men ändå klart läsvärd.

Stefan Teppas

2012-11-21

För mycket Amerikanskt. Känns som detta är en upprepning av vad som är skrivit flera flera gånger tidigare...

Tobbe Fransson

2012-08-28

Det är numera ganska vanligt att jag hoppar mellan böcker. Den här hade jag faktiskt mycket svårt att släppa. Även om slutet efter ett tag känns predikterbart så vill man hela tiden veta vad som händer härnäst.