Firnbarnen 1 - Inmurade

Ollmark, Lena

| 2016

För nästan hundra år sedan rasade en fruktans­värd snöstorm i trakten kring Firnby. Några barn sökte skydd i skolans källare tillsammans med sin lärarinna. Vad som hände sedan är en väl bevarad hemlighet. Leo, Natta och Teddy råkar alla tre befinna sig på skolan efter stängning när något märkligt händer nere i den nyrenoverade slöjdsalen. När en flicka skadas på samma plats några dagar senare, blir det riktigt otäckt. Medan de vuxna söker efter en logisk för­klaring, anar de tre ungdomarna vad som egentligen döljer sig i källaren. Men ska de försöka glömma det som hänt, eller ta reda på sanningen?

Den handlade om en snöstorm för hundra år sedan. Den var bra för den handlade mycket om död. Jag tycker att 14 -16 ska läsa den

Almunge skola, 4B

2021-12-17

Jag tycker att den här boken är rolig och spännande. Och det händer saker ofta.

Almunge skola, 4B

2021-12-17

Den var spännande.

Anna Hedenstedt

2015-09-26

Faktiskt överraskande läbbig! :-) Eleverna kommer att gilla den.

Lotta Lettenström

2015-08-20

Jag tyckte det var en välskriven bok. Den var riktigt otäck. Den beskriver också vad olika vi är som individer. De tre huvudpersonerna är väldigt olika.