Firefly Lane

Hannah, Kristin

| 2008

From the New York Times bestselling author Kristin Hannah comes a powerful novel of love, loss, and the magic of friendship. . . . now a #1 Netflix series In the turbulent summer of 1974, Kate Mularkey has accepted her place at the bottom of the eighth-grade social food chain. Then, to her amazement, the coolest girl in the world moves in across the street and wants to be her friend. Tully Hart seems to have it all---beauty, brains, ambition. On the surface they are as opposite as two people can be: Kate, doomed to be forever uncool, with a loving family who mortifies her at every turn. Tully, steeped in glamour and mystery, but with a secret that is destroying her. They make a pact to be best friends forever; by summer's end they've become TullyandKate. Inseparable. So begins Kristin Hannah's magnificent new novel. Spanning more than three decades and playing out across...

Johanna Jonasson

2021-02-28

En sådan fin vänskap så perfekt beskriven! Älskade denna bok!

Anna Christina

2020-01-05

Kristin Hannahs romaner gör mig aldrig besviken. Dock kanske inte just denna hamnar på min Topp-3-Lista av hennes böcker. Men läser jag sedan fortsättningen "Flyga vilse" kanske jag ändrar mig. Det återstår att se.

villa-freja.se

2018-08-23

Vad som än händer är en riktig pärla som handlar om en varm och livslång vänskap. En vänskap som stöter på motstånd och som flera gånger skulle ha kunnat gå förlorad. Men som titeln antyder ... Vad som än händer.

En mycket stark och fängslande berättelse.

Anna-Karin Larsson

2017-12-08

Så fängslande. Sträckläste den!

Pia Gummesson

2017-07-28

Mycket stark roman måste nu läsa flyga vilse efter den här.

2016-12-16

Stark & väldigt gripande roman där man med glädje får följa Tully & Kate genom livet. På slutet grät jag som en barnunge. Så sorgligt slut, men ändå makabert nog så vackert. Fantastiskt bra uppläsning av Louise Raeder dessutom! Stark 5:a! Kan varmt rekommenderas!

2015-04-12

Jag fick boken ?Flyga vilse? av Kristin Hannah, som ett recensionsexemplar från Albert Bonniers Förlag. Jag såg då att boken var en fristående fortsättning på en sex år gammal bok, ?Vad som än händer?. Kände då att jag ville läsa den boken först, och köpte den begagnad från Bokbörsen.

Jag har läst två böcker tidigare av Kristin Hannah, boken ?En flicka som kallas Alice?, som jag tyckte om. Och boken ?Nattvägen? som jag tyckte mycket, mycket om.

Den här boken, ?Vad som än händer?, tyckte jag mycket om. Det var en härlig och känslosam roman om vänskapen mellan två kvinnor, under trettio års tid, från mitten av sjuttiotalet till mitten av nollnolltalet.

Både författaren, och dom två huvudpersonerna i boken, är lika gamla som jag, så det var en härlig tripp längs ?Memory Lane? när jag läste bok.

Varm, lättläst och gripande bok, och mycket amerikansk, som helt klart rekommenderas. Och nu ser jag fram emot att få läsa boken ?Flyga vilse?.

Izabela Horn

2014-03-20

Vad som än händer är en sådan roman som jag älskar att försvinna i, det är en bok som sträcker sig från barndom, ungdom, vuxen och medelålder
Ett helt liv som utspelar sig och i centrum står två kvinnor helt olika varandra men som är bästa vänner. Ett vänskap som förändras med åren och periodvis får genomgå svartsjuka, ilska och svek. Vänskap mellan två kvinnor är ett laddat ämne , det har skrivits många böcker om det ändå så är det lika spännande att läsa om. Kristin Hannah bok får det högsta betyget av mig då jag älskade varenda sida och levde mig in i Kate Mularkey och Tully Harts öde.

Satu Koivukangas

2013-11-08

Två olka sorters ensamma flickor blir de bästa vänner och är det livet ut. Man får följa dem och deras resa i livet. Den ene blir rik och berömd och den andre får sin största kärlek och lever för familjen.

Det är en lätt läst bok men vissa saker är inte riktigt genom tänkta känndes det som. Trots detta mycket bra och man rycks lätt med in i berättelsen.

En riktigt bra bok om man bara vill koppla av.

Helene Robertson

2013-04-03

Läs den bara, men läs slutet själv inte som jag på ett flyg. Tork... snörvel...

Malin Lundh

2012-11-08

Härlig bok. Fick gråta en skvätt. Inte dock min favorit av hennes böcker.

Monika Bredesen

2011-10-16

Väldigt seg och långdragen annars helt ok

Emma

2011-08-30

En fängslande bok om vänskap som lockar fram många tårar till de sista kapitlen. Men det var det värt! Påminner mig på ett känslomässigt sätt om den allra första riktiga vänskapen som man var säker på skulle vara för evigt. Tully och Kate gör ändå något utöver det vanliga som lyckas hålla fast vid sin vänskap ända upp i vuxen ålder. Jag sträckläste tills jag fick veta slutet och gladde mig av att följa deras historia. Det är något med språket som gör att det känns som en ungdomsbok, men på slutet ändrar den emellanåt ton och går rätt in i mitt hjärta.

Desirée Fredlund

2011-05-27

Jag har innan läst En flicka som kallas Alice av Kristin Hannah. När jag slog igen den boken var min första tanke: Varför skulle min bok bli utgiven när det finns författare som Kristin Hannah?

Efter Vad som än händer började jag förstå varför. Jag kommer kanske aldrig upp i Hannahs klass. Men vi har samma mål. Att underhålla, beröra och erbjuda en flykt från det liv vi ibland vill hoppa ur, i alla fall för en stund. Sådan böcker behövs och kommer alltid att behövas.

Tack Kristin för att du lät mig ta del av din historia denna vecka. Det behövde jag.
desireefredlund.blogspot.com

Ulrica Sandell

2011-04-06

Riktigt bra!!!!!

Sara Krondahl

2011-02-25

Kristin Hannah kan konsten att skriva vackert...för första gången så undrade jag om jag verkligen psykiskt skulle klara läsa ut en bok. fan vad jag grät, vändningen var så plötslig och så ovälkommen <3

Marina Larsson

2011-01-03

Fin och tankeväckande bok om vad som är viktigt i livet....

Anette B

2010-08-21

underbart fantastisk bok om vänskap och kärlek. Kunde inte lägga mig ifrån boken utan stod mer eller mindre och läste den medan jag lagade mat.

Susanna *

2010-07-12

Jag gillar boken till stor del men det är ändå något som gör att jag inte blir riktigt intresserad av att fortsätta läsa hela. Nej, den här åker tillbaka till biblioteket idag trots att jag inte läst ut den

Anna Handin

2010-01-04

Det behövs ett stort paket näsdukar i slutet av denna boken!!! Mycket bra!!!