Fire Witness

2016-10-29

Kanon

Anna Jensen

2016-10-22

Ännu en underbart välskriven bok!

Lotta Strandberg

2016-02-24

Spännande om Joona, otäcka mord på flickor och en ganska bra upplösning. Avslutas med en cliffhanger, Sandmannen blir kul att lyssna på.

Johan CB

2015-12-03

2015-09-09

Jo visst finns det en viss spänning men jag blir ändå förvånad över att två så bra författare kan skriva så uselt. Allt följer alla spänningsmallar. Dessa korta kapitel som om vi inte kan tillgodogöra oss en längre text. Övertydlig och alla dessa cliffhangers både i kapitlen och i slutet av boken. Jag märker att jag börjar tröttna på dessa ordinära svenska spänningsromaner.

kajsa söderström

2015-08-30

Usel. Helt genomusel. Dålig, sökt story och taffligt språk. Pinsam och krystad berättarteknik (och takt) med jakten på ständiga cliffhangers. En förolämpning mot det skrivna ordet, boktryckarkonsten och den tänkande människan. USCH.

Nina Gustafsson

2015-08-16

Högt tempo och spännande.

Therése Lönneberg

2015-06-29

Spänning från början till slut. Nu vill jag bara hoppa på nästa Kepler.

Annica Nordström

2015-04-24

Detta var den första av alla böcker i serien jag läste. Man behöver inte ha läst de tidigare böckerna innan. Denna boken fick mig att vilja läsa de andra böckerna som paret har skrivit. Väldigt bra story, tyckte väldigt mycket om mördarens bakgrund!

Sanne Persson

2015-04-10

Saknar tempo.

Angelica Råberg

2015-04-05

Kepler har lyckats med ytterligare en bok, inte hans bästa men ändå bra, jag gillade twisten i slutet av boken.

Sebastian Rane

2014-12-12

Den minst bra i serien men fortfarande riktigt bra.

Ronny Hasselgren

2014-11-01

Efter alltför många "tårar droppar - stirrar med uppskakad blick - tvingar bort leendet från sin mun - glänsande strimmor av svett börjar rinna - underläppen börjar darra - isande blå ögon" gav jag upp efter halva boken (försökte ge den en chans).
Samma ängsliga beskrivningar som hos deltagarna på studieförbundens skrivkurser.

2014-10-29

Även om jag snabbt listar ut vem mördaren är så blir resterande 500 sidor inte tråkiga. Det finns många om, vem och varför i denna bok. Även om språket lämnar mer att önska så gillar jag verkligen korta, snabba kapitel, vilket gör att boken aldrig känns lång. Kommer strax att ge mig på nästa i serien om Joona.

Erica S

2014-10-28

Grymt bra bok svår att släppa taget om.

Monica Carlsson

2014-09-22

Varför så många sidor! Orkar inte läsa!

2014-08-30

Tredje boken om den smått övermänskliga superpolisen Joona Linna har stått ett bra tag i hyllan. Förra boken, Paganinikontraktet, gjorde inte direkt att jag blev sugen på att läsa nästa. Men nu var det till slut dags att ge pseudonymparet Kepler en chans till. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/08/eldvittnet-av-lars-kepler.html

Åsa Carlsson

2014-08-05

En spännande bladvändare. Klurig, oväntad händelseförveckling och upplösning. En helt övermänsklig "superhjälte" (Joona Linna) i huvudrollen känns ganska overklig. Läs min recension på: http://ibokhyllan.blogspot.se/2014/08/eldvittnet-av-lars-kepler.html

Therese Östman

2014-06-26

Helt okej spännande, men håller inte hela vägen. Betyg: 4

Emma Lind

2014-04-20

Håller inte hela vägen, hade jag läst alla böcker i ordning vet jag inte om jag hade fortsatt men nu läste jag Sandmannen som andra bok så jag vet vad de går för. Hoppas femte boken blir minst lika spännande!

Veronika Mellqvist

2014-02-13

Keplers bästa hittills! Spännande från första till sista sidan!

Jan Svensson

2014-02-11

Det här var ju riktigt spännande och välskrivet även om de sista sidorna var lite märkliga. Kanske en cliff hanger? Måste dock lugna ner mig lite innan jag läser nästa bok i serien, Sandmannen.

Maria Myrberg

2013-12-01

Helt ok story, men inte lika bra dom deras tidigare böcker

Anna Collin

2013-10-03

Lättläst men i mitt tycke alldeles för lång. Började längta efter att runda av redan efter en tredjedel, men sedan blev det bättre. Klart läsvärd.

Maddes Bokblogg

2013-09-02

En riktig bladvändare!

Lena L

2013-08-18

Spännande, välskriven och ruskigt bra.

Linn Lagerström

2013-08-18

Herre jävlar...

Malin Sundman

2013-08-09

Som alltid jättebra av Kepler. Lite för osannorlika vändningar ibland. Härligt flyt på språket, korta kapitel och oförutsägbara twister. Jätteroligt att det utspelar sig i mina hemtrakter.

Charlotta Simonson

2013-08-06

Läskigt spännande bok. Mycket nervkittlande bok

Diane Arbhage

2013-08-05

Har läst alla böcker och dom var superbra, väntar till nästa bok kommer.

Diane Arbhage

2013-08-05

Har läst alla böcker och dom var superbra, väntar till nästa bok kommer.

Peter Gänger

2013-06-05

Åter igen en mycket bra bok av Lars Kepler, spänning från början till slut. Kastar mig direkt over uppföljaren "Sandmannen".

Maria Svedman

2013-06-04

Väldigt kuslig

Janna Vestberg

2013-05-15

I stort sätt sträckläste, gick inte att sluta! Bättre än den förra boken av Kepler, Paganinikontraktet.

Karin Persson

2013-05-15

Spännande från första sidan!

Erica B

2013-05-09

Men jäsiken vad bra! Tycker i och för sig att själv mordstoryn kunde ha varit mer intrigig, men sen.... Vilken cliffhanger och tack för att jag läste den så sent att Sandmannen har hunnit komma ut.. :-)

Anna Nilsson

2013-04-29

Mycket spännande, men skulle göra sig bättre på film pga sitt torftiga språk.

2013-04-23

Visst var den lättläst och så, med en i grunden väldigt intressant historia. Däremot börjar jag bli lite trött på att Joona Linna är en sån actionhjälte som alla ser upp till, förutom såklart de som hatar honom som är lata och inkompetenta. Det drar ner betyget ganska mycket för min del. Kändes som att allt hände i sista stund också, väldigt filmaktigt där personer i sista sekund undkommer att dö eller bli allvarligt skadade - konstant. Drama drama.

Stefan Teppas

2013-04-17

Läste den 2011-12-08 och jag gav den 4,2 på min egen skala upp till fem.

Stig Svåren

2013-04-15

Spänning mästrar Kepler. Personporträtt, action och upplösning är nog inte hens stärkaste sida.

Charlott Stenberg

2013-02-18

Snudd på femma faktiskt. En pageturner.

Ebba Friberg

2013-02-02

Sjukt spännande!

Lars Isaksson

2013-01-17

Anledningen till varför denna författare är så populär bland den halvan av befolkningen som är dummare än genomsnittet är dess enkla berättarteknik. Den är nämligen komponerad på samma sätt, med samma berättarteknik, som vi tar del av när vi ser på film. En kort beskrivande bild, sedan replik. Och så fortsätter det i all oändlighet. Dock måste man applådera för en bitvis intressant historia. Minus för just berättartekniken som gör att man inte orkar koncentrera sig de sista 250 sidorna, samt att klichéerna avlöser varandra med jämna mellanrum. Huvudkaraktären Joona är sammanfattningsvis lika intressant som en säck potatis.

Lena M Johansson

2013-01-11

Nja, nu får det nog räcka med Kepler för mig. Tre böcker är minst en för mycket. Och nu har det ju kommit en fjärde också...

Chrillan Efternamn

2013-01-05

Vill du läsa en bok som kunde varit en uppsats från en niondeklassare, läs Eldvittnet...

Ellinor Karlberg

2013-01-04

En riktig bladvändare. Väldigt spännande!! Gillar karaktärerna

Nils Gerdes

2013-01-04

Förutsägbart och platt. Dåligt skildrade karaktärer och otroliga sammanträffanden och händelseförlopp vilket gör storyn hyfsat oengagerande tyvärr. Dock bitvis spännande vilket gör boken till ett helt ok "McDonalds-meal".

Elisabeth J

2012-12-30

Bäst hittills. Väldigt spännande och som vanligt lättläst. Korta kapitel och actionspäckad handling. Det är lite Die Hards John McClane-känsla över Joona Linna.

Sara Palmquist

2012-12-30

Spännande bok som får en stark trea, men jag blir irriterad på ideliga upprepningar såsom "hans vattniga ögon" "hans stålgrå blick". Det är okej en eller två gånger men inte hundra gånger.

Ida Hvalgren

2012-12-12

Tredje boken av Lars Kepler är så mkt bättre än Paganinikontraktet. Jag sträckläser och inser sent hur det verkligen står till. :)

M W

2012-12-12

Bra

Anna Johansson

2012-12-08

Lika spännande som Hynotisören! Man måste bara läsa klart boken, vill aldrig sluta när man väl har börjat. Samma höga kvalitet och tempo som i Hypnotisören, och en klass högre än Paganinikontraktet. Längtar att läsa Sandmannen.

2012-11-22

Jag tyckte mycket, mycket om Lars Keplers första bok ”Hypnositören”, och jag tyckte nästan lika mycket om den andra boken i serien, ”Paganinikontraktet”. Och den här tredje boken om polisen Joona Linna, ”Eldvittnet”, var lika bra den. Kan helt klart rekommendera den. Och jag ska också helt klart läsa den fjärde boken, ”Sandmannen”.

( Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )

Carolina E

2012-11-15

Det här var verkligen ett uppsving för Kepler!

Trots de 562 sidorna så är tempot högt hela tiden

och med hjälp av korta kapitel och snabba vändningar

så vill man hela tiden bara läsa mer.

Jag lovar att det är värt att läsa ända fram till slutet

för det är då det riktiga bra kommer,

nästan lite Hannibal Lecter vibbar!

Hoppas att jag inte har avslöjat för mycket nu!

Jessica Appelqvist

2012-11-05

Keplers bästa hittills.

Bea Bea

2012-11-05

Overklig

Hanna *

2012-10-31

Haft rysningar sedan första bladet och har inte kunnat lägga ifrån mig boken. Jätte bra skrivit där overklighet blir till verklighet. Och beskrivningarna av varje stund, person och händelse är nagelbitande.

jn dvd

2012-10-22

Helt klart den bästa boken hittills. Kepler går från halvtrist till lysande. Böckerna blir bara bättre och bättre. Läs den!

Rebecca Dahl

2012-10-15

Författarna har hittat ett sätt att skriva som hela tiden för händelsen framåt och man vill inte sluta läsa. Fantastiskt spännande och jag ser fram emot att läsa fler med Kepler.

Johanna Hellström

2012-10-11

Bästa Keplerboken hittills!

Annelie Andersson

2012-10-06

Jävlar vad bra !!!

Ann Simonsson

2012-09-26

Bästa boken av Kepler. Måste rekommendera. Bra uppläsare i ljudboken.

Eva-Lena Holmqvist

2012-09-06

Obehagligt spännande. Tragisk med alla tonårstjejers psykiska ohälsa.

Mariette Enelycke

2012-08-20

Mitt betyg är mer än fem stjärnor! En fantastisk bok. Spänning från början till slutet. Nu väntar jag på forsättningen... för det bara måste komma en fortsättning. Läs den (!) Hoppas den kommer som film.

Jenny Jansson

2012-08-20

Mycket bra bok spännande in i det sista!! Längtar efter nästa bok!

Maria Almström

2012-08-06

Läskig!

Sara Wall

2012-08-01

Spännande spännande. Väldigt kär i Daniel blev jag.

Patricia Axling

2012-07-18

Bra tempo. Många funderingar om vem som ligger bakom morden. Tenderar till rysningar längs ryggraden.

Maria Strömqvist

2012-07-10

HERREGUD JAG DÖR SÅ SPÄNNANDE!!!!!!

Maria Mobiny

2012-07-07

Lika bra som de andra böckerna

Helena Rasmusson

2012-07-07

Kepler fortsätter att leverera! Oerhört spännande! Tempot i boken är svindlande, det händer saker hela tiden. Storyn är bra, mellan varven lite otäck. Slutar med att en ny story tar vid, väntar otåligt på den!

Kitty Cat

2012-06-26

Den är så spännande att jag kan ha överseende med vissa saker som vanligen stör mig när jag läser deckare. Till exempel när huvudpersonen tar lagen i egna händer och helt ignorerar sin överordnade, när somliga tycks överleva precis vad som helst och att Joona påminner alltmer om en påhittad actionfigur. Men det är en otroligt spännande bok som är väl värd sina fem stjärnor!

2012-06-24

Går inte sluta läsa...

Sanna Lindgren

2012-06-20

Så spännande hela vägen. Kändes som en film. Gillar dom korta kapitlen. Gör att det blir en bladvändare. Ett kapitel till bara...

Ulrika Spangenberg

2012-05-10

Den tredje kriminalromanen från författarparet Ahndoril. En bok som skulle kunna vara ett manus till en actionrulle. Korta kapitel, korthuggen dialog, oändligt långa scener med skjutvapen, grovt våld, seriemördare i flertal och allt annat som hör en spännande film till. Spännande är i stort sett allt denna boken är, men den är det med besked, och jag drivs att läsa vidare, och vidare, och vidare.

Joona Linna, denna nästan övermänskliga polis som trots stränga order att inte lägga sig i och trots att han är föremål för en internutredning och egentligen avstängd från arbete, löser fallet med morden på LVU-hemmet, i stort sett nästan på egen hand. Lite administrativ hjälp får han såklart men hjältemodigt, och dumdristigt, kliver han ensam in i den ena farliga situationen efter den andra, avväpnar och oskadliggör skurkar och slår alla andra korkade poliser på fingrarna. Naturligtvis klarar han sig, precis som hjältar alltid gör. En ensam och utsatt kvinna som försöker dryga ut sin kassa genom att låtsas vara medium kommer också till hans hjälp och jag tänker hujedamej sånt trams. Turligt nog visar sig kvinnans syner ha en hyfsat godtagbar förklaring. När jag tror att allt kommit till sitt slut återstår fortfarande många sidor och jag läser vidare. En ny historia rullas upp och jag får en en många sidor lång insyn i Linnas livstrauma som avslutas med en skickligt placerad cliffhanger inför nästa roman.

Kepler är som sagt bra på att skapa spänning men där tar det liksom slut. Trots de många sidorna får gestalterna ingen form och inget riktigt djup. Fortfarande, trots att det nu gått tre böcker och ca 1 500 sidor känner jag inte Joona Linna och människorna runt honom. Vad jag får är en överdos av grus som knastrar under bildäck, ljus som strilar mellan grenar och persienner och annat i samma stil. Lite samhällskritik smyger, som sig bör, också sig in men inte riktigt på allvar. Kepler är bra på att skapa action men logiska luckor och grund gestaltning placerar ”Eldvittnet” i kategorin lättsmält tidsfördriv. Jag vet inte mycket om författarparet och kanske har dom inget annat syfte med sina böcker än att skapa flyktig underhållning. I så fall har de lyckats med råge och sannolikt kommer jag att läsa även nästa bok av Kepler. För spänningens och underhållningens skull.

Marléne S

2012-05-08

Inte så bra som jag förväntade mej men helt klart läsvärd. Har man läst de andra böckerna så kommer man ganska snabbt på vem mördaren är.

Veronika

2012-04-25

Tycker absolut inte om böcker i den här genren, men det var faktiskt helt okej!

Anna Rosendahl

2012-04-18

Spännande och man kan inte sluta läsa.

Lina <3

2012-04-17

Älskar denna bok. Så spännande och språket är vackert och genomtänkt! 5 stjärnor! :-)

Birgitta Wahlström

2012-04-14

Snabbläst spännande bok, perfekt när det är dåligt väder på semestern

Hanna Johansson

2012-04-10

Otrolig bok! Fast lite tung för en 13 åring.

Robert Johansson

2012-04-10

Tycker att "keplers", blir bättre och bättre. Som Thriller/deckare finns väl knappast någon mer spännande bok att följa. Fast genren utvecklas och det räcker inte för fullt pott.

Karin D

2012-04-08

oj, spännande, till sista sidan och efter det...

Pia Stendahl

2012-04-07

Jag har lyssnat till de två första böckerna av Lars Kepler och jag är inte övertygad. I Eldvittnet tycker jag att Kepler får upp spänningsnivån.

Det är en bok som är lätt att komma in i och man rycks med i det höga tempot. Extremt höga tempot skulle jag nog säga. Det är inte fel om man hinner hämta andan i bland.

Jag upplever språket som lite ojämnt men det kanske inte är så konstigt när man är två författare.

Själva upplösningen på morden känns väldigt förutsägbart. Jag blev faktiskt besviken på att det var så lätt att gissa vem som låg bakom allt. Dock var alla turer kring varför inte lika uppenbart och det fick väl stå för överaksningen.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Anna Kreissl

2012-04-04

Mycket bra! Kunde inte lägga bort den. Krypande spänning hela tiden. Den bästa hittills av Kepler.

Anders Bäck

2012-03-29

Det blev lite väl mycket omotiverat våld i slutet.

Karin Löfstrand

2012-03-19

120301: Lite för otäck egentligen för min smak. Ett snabbt och rappt språkbruk blandat med korta kapitel gjorde den svår att lägga ifrån sig. Otäcka människor blandat med otäcka öden.

Anna rasmussen

2012-03-17

Keplers bästa. Oerhört spännande. Gick inte att lägga ifrån sig. Läs den!

2012-03-16

Satan i gatan va bra!
Fullständigt älskar dessa böcker av makarna "Kepler". och då vet ni kanske vid det här laget att deckare/spänningsromaner verkligen inte är min grej... men det finns några som lyckas fånga mig och Kepler hör till denna skara!! Arenan för morden är ett behandlingshem för unga flickor, mordet bestialiskt, sakta men säkert vävs flera personers livsöden samman på ett synnerligen spännande sätt... man får liksom en förståelse för varför morden inträffade, inte för att man kan acceptera och tycka det är okej, men det finns en historia bakom som gör att man kan förstå "logiken" "rationaliteten" bakom. Det gör det trovärdigt på person och samhällsnivå! Sedan kom huvudpersonen Joona lite mer i bakgrunden tyckte jag den här boken, men ändå... En favvobok jag svårligen la ifrån mig!

Karin Almén

2012-03-02

Mycket bra, precis som väntat!

Tommy Forsman

2012-03-02

Mycket bra men når inte riktigt upp till de två första

Chatarina Lööw

2012-02-25

Kunde inte läsa när jag var ensam hemma, ruskigt bra

Michael Nystås

2012-02-21

Den tredje boken om den egensinnige kriminalpolisen Joona Linna är svagare än de två tidigare. En slarvigt skriven dussindeckare som aldrig går på djupet. Personteckningen är endast marginellt bättre än hos Camilla Läckberg eller Ann Rosman. Plus dock för att Joona Linnas bakgrund avslöjas ytterligare. Och naturligtvis är det upplagt för en fortsättning.

Tanja Dianova

2012-02-21

Elin Rickmarker

2012-02-11

Extremt bra och spännande!! Keplers bästa!! Cliffhanger i slutet, hoppas det kommer en fortsättning SNART!!

Patrik Engström

2012-02-05

Jag ska väl säga det redan från början. Lars Keppler är inte en favorit och jag har svårt att förstå de recensenter som beskriver den här författarduon som en fortsättning på det svenska ?kriminaldramamiraklet?. Det är lätt att få intrycket att recensenterna mest går på autopilot, i alla fall när det gäller Keppler.
En del författare skapar fiktiva platser som befolkas av sammansatta, intressanta och trovärdiga karaktärer, Håkan Nessers Maardam eller JRR Tolkiens hela universum. Keppler å andra sidan befolkar ett högst realistiskt Sverige med ytterst orealistiska, obegripliga, endimensionella karaktärer som gör obegripliga saker av obegripliga skäl. Helt oavsett om boken är spännande eller förutsägbar (vilket den är) så gör de platta figurerna att läsningen blir ointressant.

Charlotta Rylander

2012-01-30

En riktigt splatterromman. Så våldsam och så välbeskrivet. Började lite trögt, men så skulle jag läsa ett stycke på lördagkväll innan jag skulle gå och lägga mig. Jag läste från kl 22-01, och läste slut på hela boken. Det fanns inget naturligt uppehåll att pausa på, utan det var bara att fortsätta till slutet kom, med en riktig cliffhanger.

Oj så bra... denna bok tilltalar mig och enl mig den bästa av Keppler

Maria Johnson

2012-01-28

Den bästa hittills. Svårt att sluta läsa.

Monica Brandts

2012-01-25

Den absolut bästa Keplern hittills. Vi som läst tidigare böcker om Joona Linna fick äntligen förklaring till vad som hänt hans familj. Och nu väntar jag bara på nästa bok!

Ola Janåker

2012-01-24

Blodig och ibland lite väl utstuderad och långsökt men ändå Keplers klart bästa hittills.

Ceen E

2012-01-21

Vad spännande och absolut den bästa boken om Joona! Jag läste denna till frukost, i busskuren och hade med mig boken överallt! Ibland kunde dock handlingen vara lite "snabb" och skulle gärna vilja lära känna Joona mer! =) Men bästa boken på länge, kul!

Berättelsen går för snabbt, saker slarvas bort och karaktärerna får vi bara lära känna på ytan men allt är förlåtet (för den här gången) för det är så j-a spännande.

Cecilia Eriksson

2012-01-17

Tycker inte det är den bästa i serien och borde få en trea. Men slutet gjorde att det blev en fyra, snacka om att hålla folk på sträckbänken inför nästa bok.

Lisbeth Olsson

2012-01-16

Superbra bok. Sträckläsningsbok. Rekommenderas

Väldigt lättläst och lätt att komma in i. Spännande handling.

Anita H

2012-01-05

Den var verkligen sååå spännande! När kommer nästa?

Jag tyckte den var bra, men saknade det där lilla extra, andra halvan var bättre. Slutet var riktigt läskigt och gjorde att man bara måste läsa nästa bok.

Kickie Boman

2011-12-30

Den här var bra! Helt klart deras bästa bok tycker jag!! Inte så mycket "Hollywood-action" som det var i den förra utan mer trovärdig spänning.

Pernilla Johansson

2011-12-26

Spännande bok i min smak, nu väntar man på en fjärde bok som verkligen kan bli spännande med tanke på hur Eldvittnet slutade.

Mimmi S

2011-12-24

Kepler är bra på spänning, mindre bra på allt annat. Framför allt är det trovärdigheten som brister och de lösa trådarna som stör.

Ursula Stålhandske

2011-12-21

Vilken läskigt spännande bok! Jag har blivit helt fast för denna serie. Eldvittnet, nr tre i serien, är minst lika bra som de två tidigare. Jag önskar att nästa bok är på gång, och om jag får hoppas många fler.
Då jag själv i dessa hektiska tider främst läser ljudböcker så vill jag rekommendera detta och tillägga att uppläsaren är fantastiskt duktig och ger boken ytterligare en dimension.

Victoria Antonsson

2011-12-04

Otroligt spännande rakt igenom. Men de tidigare böckerna av Kepler har jag verkligen tyckt utmärkt sig och legat en nivå högre än alla andra svenska deckare. Eldvittnet tycker jag däremot inte håller samma höga nivå.

Jan Banan

2011-12-03

Jag både gillar och inte gillar den här boken. Det jag tycker om är att den har ett bra driv i sig och är bitvis riktigt fängslande. Det mindre bra är att den likt de andra två böckerna av författarparet har många luckor i berättelsen, vilket alltid i min värld ger trovärdighet 0. Detta ihop med det oerhört märkliga slutet där nästa bok påbörjas gör att betyget sjunker från en 4:a till 3. Jag skulle vilja säga att detta alster sammantaget är bättre än hypnotisören, men inte fullt lika bra som Paganinikontraktet.

Rasmusmatte .

2011-12-03

Börjar riktigt bra. Så spännande att det var svårt att lägga ifrån sig boken. Dock tappar den tempo och blev ganska förutsägbar. Ändå ger jag den en fyra dock en svag sådan

Carin Lundberg Papp

2011-12-01

Den bästa av Keplers. De andra har varit 5:or, denna är 5+!

Miranda X---------

2011-12-01

Gastkramande som beskrivning av boken är väl att ta i... Men den var bra, inte särskilt spännande men välskriven.
Hypnotisören är fortfarande min favorit av Lars Kepler.

Maria Larsson

2011-11-29

Känns som en tv-deckare i romanform. Tempot är högt men språket är pinsamt dåligt ibland och luckorna i intrigen för många.

Karl Mogren

2011-11-27

ja det här var ju inte så roligt. utdragen och lång. engagerade inte lika mycket som de tidigare böckerna, inte lika intressant som den första, inte lika spännande som den andra. bara ok.

eva lundgren

2011-11-23

Den sämsta i serien, enligt mitt tycke. Spekulativt övervåld, gärna mot barn och unga flickor. Rätt trista karaktärer. Jag hade höga förhoppningar eftersom jag verkligen gillade Paganini-kontraktet, men jag blev grymt besviken. Kepler hintar fram mot en fjärde bok som verkar lovande. Hoppas den håller bättre!

Patrik Abrahamsson

2011-11-22

Kepler hittar tillbaka efter fallet med Paganinikontraktet, som i mitt tycke var något mindre läsvärd än Hypnotisören.
Fungerar utmärkt som ljudbok, det är intressanta karaktärer och jag gillar starkt att det inte är så globalt denna gång, utan att det har ett större fokus kring Birgittagården samt i närheten.

2011-11-22

den bästa i serien

Lars Hindgren

2011-11-21

Slutet lämnar en härlig öppning inför nästa bok

Sam Andersson

2011-11-15

En polis som löser upp knutar genom att gå omkring och känna på sig saker. Jag hade höga förväntningar men som grusades. Boken kändes mycket overklig.

Kenneth Olausson

2011-11-13

Spännande, ganska trovärdig trots bisarra inslag. Känns oavslutad med en del lösa trådar. Men kanske skriver Kepler en deckarens kontinuum där varje ny bok börjar där den senaste slutade. Det känns så. I så fall lär hjälten Joona Linna få det svettigt framöver.

Lena Persson

2011-11-11

Ett sanslöst frosseri i våld. Saknar fullständigt realism i historien och blir bara ... dåligt.

Tarja Ahlgrén

2011-11-10

Det här är möjligen höstens bästa spänningsroman!