Festen

Lidbeck, Petter

Vinnare av Crimetime Award Årets barndeckare 2020! Det är fest i villaområdet. Elsas föräldrar har bjudit alla grannar och dansen är i full gång ute på terrassen. Dagen efter får familjen ett otäckt dödsbesked. Sebastian, en av gästerna från festen, har blivit påkörd på vägen hem. En olycka tror man, men Elsas kusin Signe är inte övertygad. Hon ser spåren leda åt ett helt annat håll ... Familjehemligheter och dramatik i första delen om Signe Holm, barnbokens motsvarighet till Sherlock Holmes. Petter Lidbecks nya deckarserie är både spännande och läskig, med en stor portion humor och karaktärer man inte kan få nog av.

Det är fest i Elsas villaområde, hennes mamma och pappa har ordnat en fest i deras trädgård. Singe som är Elsas kusin beter sig konstigt. Dagen efter fick dem veta att Sebastian som var på festen är död! Vem har kört på honom?

Jag tycker att denna boken passar barn i 10-14 årsåldern.

Denna boken var bra för att den var lite läskig och spännande.

/Ida

Den här boken ör bra och spännande!!!

Jag tycker att denna boken är jättebra. Det handlar om att en kille dog och sen ska två tjejer lista ut vem som dödade mannen.

Den här boken är bra och spännande. Det finns flera delar av den här boken!!!

Den här var bra. Det bästa delen var när de kom på vem som var mödraren. och
den är för folk som gillar mysterer och deckare. den här får 5\5.

Den här var bra. Det bästa delen var när de kom på vem som var mödraren. Den här får 5\5

Mari Forsberg

2021-01-06

Ung - autism

🌹Denna var både spännande & läskig men riktigt bra.
💜💜💜💜/5st🌹. 🌹Djuret: Del 3
Den kommer som ljudbok