Ferry tales : inte så förbannat tillrättalagt

Ferry, Björn

| 2014

Björn Ferry är Sveriges mest framgångsrika manliga skidskytt med både VM- och OS-guld i prisskåpet. I mars 2014 gjorde han patron ur och nu släpper vi hans dagboksbiografi. ?Jag hade länge drömt om att skriva en bok. Jag började skriva om sådant jag trodde folk skulle gilla; om onanins effekter på formen, vindrickande och andra diverse lustigheter. Men vartefter tiden gick tvingade skrivandet mig att också tänka och reflektera. Jag har lärt mig massor om mål och mening, livet och framtiden. Jag har lärt mig saker om mig själv, både bra och dåliga. Boken handlar om mitt liv som jag upplevt det, om skidskytte, skog och politik ? om träningen, pengarna och kärleken. Om omgivningens uppoffringar, rädslan för smittor och att inte vara där för dem som man tycker om. En resa under drygt två år, om livet som elitidrottsman, frånvarande pappa och smygkapitalist. Och inte så förbannat tillrättalagt....

Sara Johansson

2016-11-19

Inte något litterärt mästerverk alls, men intressant med bakom kulisser-fakta och någon som faktiskt skriver ganska rått. Ribban lite väl låg ibland, men detta varnas en ju faktiskt för på omslaget.

En insikt efter läsning är hur jobbigt det måste vara att vara elitidrottare. En massa slit, en massa uppoffringar, utan några garantier över huvud taget. Det måste till speciella personligheter för att palla. Jag skulle aldrig klara det.

Inger Jonsson

2016-03-07

Intressant att få veta lite om människan Björn Ferry. Han verkar vara både djupsinnig och pajas. Driftig och väl insatt i det som intresserar honom.

Jan Banan

2015-03-04

Ungefär som förväntat. Seriös, djup, intelligent och med en buspojkes humor. Underhållande!

Å

Åsa Andersson

2015-02-13

Intressant att läsa om idrottslivet och om Ferry som person dock inte det minsta intresserad att läsa om hans onani- eller samlagsvanor....

Thommy Stenström

2015-02-13

En härlig dagboks bok av den härlige skidskytte Björn Ferry.
Egentligen tycker jag att dagboks böcker kan vara jobbiga att läsa. Men inte denna.
Han skriver som han pratar. Öppenhjärtat och frispråkigt. Det är härligt tycker jag.
Så vill du läsa en rolig bok om en elitidrottares vardag inför en OS uppladdning?
Eller läsa om hur man ska träna för att nå framgång?
Eller om du bara vill ha lite onani tips!?
Ja då är detta en bok för dig!

Tarja Ahlgrén

2014-12-20

Skriven i en helt egen stil. precis som Ferry själv. Inte så pjåkigt och mycket ärligt.