Femte hjulet

Kinney, Jeff

| 2013

Läsarna älskar Greg och hans dagbok ... förlåt, "loggbok". Bokserien "Dagbok för alla mina fans" är en megasuccé över hela jordklotet. Är Greg på väg att ta över världen?Gregs skola ska ha dans på Alla hjärtans dag och det vänder upp och ner på hans värld. Han oroar sig för att han ska hamna utanför, men kämpar på för att hitta en dejt. Bäste kompisen Rowley har inte heller så stora chanser att lyckas inför kvällen, men det är en klen tröst för ett tigerhjärta. Då händer något oväntat. Greg får faktiskt en danspartner, medan Rowley blir utan. Men på en kväll kan mycket hända, och i slutänden kan man aldrig veta vem som har tur i kärlek ...Böckerna prisas brett för sin träffsäkra humor och särskilt för sin förmåga att fånga in motvilliga unga läsare och göra dem till ivriga sådana. Kul och spännande form där serieteckningar och text tillsammans berättar en historia. En historia...

Klass_11A

2021-12-15

Bra bok

Den är jätte bra Greg vill hitta en date till skolans bal

4B_Tegelhagen

2021-11-22

Mycket bra! 5/5! Handlar om att det är alla hjärtans dag-dansen och Greg och Rowley har ingen att gå med(Rowley är Greg vän) så det letar runt lite och hittar en tjej som har igen att gå med så de frågar om hon vill gå med dem på dansen som ett gäng och hon gillar den idén men det blir inte så lyckat.

Diary of a Wimpy kid The Third Wheel was a good book. 5/5 is what I rate it. It's about a guy that's not that smart. Diary of a wimpy kid is a serie. with 10 books. It's a very very very VERY good book

Hedskolan 4

2021-11-08

Den här boken är rolig och bra för de som gillar humor!!!

Den här boken är väldigt bra och lång :)
Men den är bra för de som gillar humor!
jag tycker om boken för att den är väldigt rolig.
Iallafall så handlar det om Greg och hans kompis Rowley båda de ska gå på balen som läraren har pratat om.
Men ingen har hittat nån att gå med.
Så de letar och letar men sen så kommer både Rowley och Greg att gå med varandra och en till tjej....
Så nu kan jag inte spoila för mycket!
Så hoppas ni kommer gilla boken!

Jag tycker att denna boken var bra. För att den var väldigt rolig. Den är ganska lång men det händer mycket i denna boken. Så jag tipsar om denna boken.

jättebra! tkr lite synd om greg för rowley tog hans tjej😂

4B_Tegelhagen

2021-09-22

Det handlar mycket om hans liv.
Det väldigt mycket humor.
Det brukar inte gå bra för honom

super rolig och huvud rollen är greg av jeff kinly

Dena boken handlar om en person som heter Greg som vill hitta en tjej att gå på alla hjärtans dag. Jag tyckte att den var sådär för att den handlar om kärlek.De som jag tycker ska läsa denna bok är de som gillar kärlek /Ian

Nytorpsskolan 4

2021-09-16

På Alla hjärtans dag och det vänder upp och ner på hans värld. Han oroar sig för att han ska hamna utanför, men kämpar på för att hitta en dejt. Bäste kompisen Rowley har inte heller så stora chanser att lyckas inför kvällen,