Fem prlor till jungfruns krona : nkan

Tredje och avslutande delen av Fem prlor till jungfruns krona om Gertraud som levde i Kalmar p 1500-talet medan jorden fortfarande var platt. Gertrauds lskade make Nils Skrddare fr blodfrgiftning och dr och Gertraud r mycket olycklig. Hon hamnar i opposition nr familjen hittar en friare till henne ...

Fiolsparv

2017-01-11

Fem av Fem stjrnor fr ven denna.

Irene Malmeling

2016-06-24

lskar Maria Gustavssons trilogi om Gertraud. 1500-talets Kalmar stiger fram ur boksidorna. Dofter, bilder och ett sprk som ocks sknker trovrdighet. Som att ka tidsmaskin!

Detta r den avslutande delen i serien och ven denna del var lika bra som de tidigare i serien

Marita Ryen

2013-01-10

Bok nr 3 om Gertraud och om hennes liv p 1500-talet i Kalmar. Mycket lttlst. Gillar man historiska romaner ska man lsa dessa bcker.

2012-11-02

Nu har jag lst alla tre bckerna. Kanske har jag varit lite fr snl som satt 3.or. Drfr fr det nu bli en 4:a. De r vlskrivna, fngslande och med en story att bertta. Intressant ocks att lsa om hur livet var och hur kvinnorna hade det p 1500-talet.

Carin Lundberg Papp

2011-10-16

h, vad jag kommer sakna Gertraud och 1500 talets Kalmar. Knner en stark nskan att kunna g i hennes fotspr o se Kalmar som det var d. Tidsmaskin..JA TACK