Fear of Flying

Jong, Erica

| 1993

This classic novel of self-discovery, freedom, and womanhood records the erotic fantasies and outrageous adventures of Isadora Wing who travels constantly in spite of her phobia of flight, accompanied by a new introduction by the author. Reprint.

Olof Bergvall

2013-07-31

Kul att denna ses som en feministisk genombrottsroman. Det är inget man höjer ögonbrynen till idag, men intressant

Edith Lata

2012-09-20

Önskar att jag hade läst den i gymnasiet. Den hade besparat mig så sjukt mycket tid på att försöka lokalisera den här ständigt pockande och hungrande känslan av att vilja slå sig fri fast inte veta från vad.

Cecilia Fredriksson

2012-05-23

En tragikomisk skildring av en kvinnas kamp att bli fri - även från sig själv. Väldigt bra!

Sofie Petersson

2012-05-19

En rolig, rapp bok som känns aktuell än idag.

Anna Lindström

2012-05-06

Intressant. Underhållande. Man förstår att pryda Amerika satte kaffet i vrångstrupen när den kom ut 1973. Det är kul att ha läst den men den är lite tjatig och jag tycker att Isadora blir lite tröttsam. Får erkänna att jag skummar ibland för att komma vidare.

Björn Björkegren

2011-08-15

70-talspladder.

Anna Nyman

2011-08-01

Emellanåt lite krypande obehaglig att läsa. Isadora är ingen färdig gestalt, ingen hjältinna. Antihjältinna snarare. Boken sätter fingret på ett och annat, somligt har ändrats sedan det begav sig, annat tyvärr inte.

Tina Frennesson

2010-10-03

Begrppet "det knapplösa knullet" är för evigt förknippat med den här romanen och huvudpersonen Isadora Wing. Men trots allt letande och raggande så vill hon egentligen inte leva ut det hon fantiserar om. Hon längtar efter närhet, ett tryggt äktenskap och att inte lida så av alla sina fobier. Jag blir ganska irriterad under läsningens gång eftersom Isadora inte tycks se vilken hycklare hon är.