Fear of Flying

Jong, Erica

| 1993

This classic novel of self-discovery, freedom, and womanhood records the erotic fantasies and outrageous adventures of Isadora Wing who travels constantly in spite of her phobia of flight, accompanied by a new introduction by the author. Reprint.

Olof Bergvall

2013-07-31

Kul att denna ses som en feministisk genombrottsroman. Det r inget man hjer gonbrynen till idag, men intressant

Edith Lata

2012-09-20

nskar att jag hade lst den i gymnasiet. Den hade besparat mig s sjukt mycket tid p att frska lokalisera den hr stndigt pockande och hungrande knslan av att vilja sl sig fri fast inte veta frn vad.

Cecilia Fredriksson

2012-05-23

En tragikomisk skildring av en kvinnas kamp att bli fri - ven frn sig sjlv. Vldigt bra!

Sofie Petersson

2012-05-19

En rolig, rapp bok som knns aktuell n idag.

Anna Lindstrm

2012-05-06

Intressant. Underhllande. Man frstr att pryda Amerika satte kaffet i vrngstrupen nr den kom ut 1973. Det r kul att ha lst den men den r lite tjatig och jag tycker att Isadora blir lite trttsam. Fr erknna att jag skummar ibland fr att komma vidare.

Anna Nyman

2011-08-01

Emellant lite krypande obehaglig att lsa. Isadora r ingen frdig gestalt, ingen hjltinna. Antihjltinna snarare. Boken stter fingret p ett och annat, somligt har ndrats sedan det begav sig, annat tyvrr inte.