Fdelsedagen

Sarenbrant, Sofie

| 2023

Driven spnning av nya frfattarduon Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt.Sngen tystnar tvrt nr drren till fdelsedagsbarnets rum ppnas. Sngen r tom och fnstret str p glnt. Polisen kallas till huset och en skinsats pbrjas. Stmningen mellan exfrun, pappan och styvmamman eskalerar. Alla tre har ngot att vinna p att rja sjuriga Samuel ur vgen. Och det visar sig snabbt att deras historier inte gr ihop. Vad har egentligen hnt pojken??Fdelsedagen? r frsta delen i en ny spnningsserie av Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt. Boken utspelar sig under tjugofyra intensiva timmar och r en angelgen bladvndare av riktigt hg kvalitet.

Lttlst och bitvis spnnande. Klassad som deckare, men jag tycker att den r lite "pladdrig". Mycket mer fokus p relationer och knslor n sjlva brottet. Fick en svag fyra av mig.

Lttlst och spnnande, dock snabbt bortglmd igen. Men medan jag lste var den svr att lgga undan. Svag fyra.

Susanne Melin

2024-01-16

Hade hga frvntningar om denna men inte alls i min smak..

Jan-Olof Pettersson

2024-01-11

Lite platt handling

Esther Rooth

2024-01-11

Tyvrr besviken.

Bokdjungeln

2023-12-22

En frlders vrsta mardrm, att ens barn ska frsvinna. Jag tycker utifrn berttelsen att boken brjar bra. Sen planar den ut litegrann. Vad jag dock uppskattar med boken r att den innehller flera delar som gr att jag fr klura lite innan jag lyckas lsa gtan.
Spnnande med flera karaktrer som knns egoistiska. Journalisten i handlingen r den jag uppskattade mest. Synd att hon inte hade huvudrollen.
Jag tycker att detta var en helt ok bok. Jag hoppas dock p mer i nsta.

Mikael Dahlgren

2023-12-10

Helt okej

Pia Gummesson

2023-10-31

Mycket lsvrd ,spnnande.

Sophie H

2023-10-28

En bra och vlskriven bok med mycket spnning. Blev ngra hrliga hstkvllar med denna bok.

Monica Bckelin

2023-10-05

Spnnande, underhllande och vlskriven. Betyg 3,5 lser grna nsta.

2023-09-18

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Jag tror att jag har lst alla bcker som bde Carina Bergfeldt och Sofie Sarenbrant har skrivit var fr sig. Och jag har tyckt om dom allihopa. Nu har dom fr frsta gngen skrivit en bok tillsammans, och som jag har frsttt det s ska det bli fler bcker i en serie, dr den hr boken r frsta boken. Och jag ser fram emot att flja den serien, eftersom jag tyckte att den hr boken, Fdelsedagen, var riktigt bra. Den var vlskriven, lttlst, ofrutsgbar, och spnnande. Och jag kan absolut rekommendera boken. Jag lyssnade p boken, som var bra inlst av Gunilla Leining.