Far from True: A Promise Falls Novel

Barclay, Linwood

| 2016

New York Times and #1 international bestselling author Linwood Barclay delivers the second spine-chilling thriller set in the troubled town of Promise Falls, following the electrifying cliffhanger ending of Broken Promise... After the screen of a run-down drive-in movie theater collapses and kills four people, the daughter of one of the victims asks private investigator Cal Weaver to look into a recent break-in at her father's house. Cal discovers a hidden basement room where it's clear that salacious activities have taken place--as well as evidence of missing DVDs. But his investigation soon becomes more complicated when he realizes it may not be discs the thief was actually interested in.... Meanwhile, Detective Barry Duckworth is still trying to solve two murders--one of which is three years old--he believes are connected, since each featured a similar distinctive...

2020-09-09

Jag ville ha ett säkert kort och tyckte att det var lämpligt att fortsätta Linwood Barclays serie om Promise Falls. Det var inte speciellt längesedan (allt är relativt) jag läste första delen och jag tänkte att lite knappt 1,5 år inte skulle betyda att jag hade glömt allt. Vad jag kom ihåg så var den i alla fall väldigt spännande och klurig. Glad i hågen gav jag mig på andra delen, Lögnen. Läs mer på min blogg

Marc Moore

2020-01-08

Den är spännande och bra, jag uppskattar dom realistiska dialogerna och drivet i berättelsen. Hade blivit en bra tv-serie.
Men första gången jag läste den la jag ner efter halva boken, den sägs vara fristående men det görs mycket referenser till den första boken.
Dessutom är det en massa personer att hålla reda på, många som är rätt likartade.
Andra gången jag läste den sträckläste jag den och det hjälpte mig att hålla tråden i boken.

Melasbokhylla

2019-09-23

Grymt bra.

2019-06-14

Herrejävlar! Som några utbrister i denna fartfyllda thriller ett antal gånger. Det är bara att hålla med. Här händer det saker på alla håll i ett tempo som snart borde ta kål på den stackars kriminalaren. Barclay är dock oerhört skicklig på att beskriva både händelser och människor så att man faktiskt kan hänga med. Det är länge sedan jag läste en bladvändare av den här kalibern! Och vad jag hoppas på att Barclay är klar med tredje delen och att översättning är på gång. För den här går inte att läsa enskilt, första och andra delen hör ihop och den kommande tredje är nödvändig för att få veta slutet. Skriv, Barclay, skriv!

2019-04-04

Boken Lögnen är den andra delen i Promille Falls-trilogin. Den första boken i serien heter Sveket och här är en länk till min recension av den boken. Ser fram emot den tredje och avslutande boken i serien.

Förutom boken Sveket, så har jag läst fem andra böcker tidigare av Linwood Barclay. Alla dom är helt fristående från varandra, och jag tyckte mycket om dom allihopa. Länkar här till mina recensioner av dom: Utan ett ord, Alltför nära, Morgonen hon försvann, Vilseledd, och Tro dina ögon.

Jag tycker mycket om Linwood Barclays sätt att skriva. Han påminner mig lite om Harlan Coben och Dean Koontz. Hans böcker är, liksom deras, lättlästa, spännande, oförutsägbara, snabblästa, och har härlig humor i sig.

Och den här boken, Lögnen, var precis lika bra som den första boken i trilogin, Sveket. Så nu längtar jag ju redan efter att den avslutande boken ska komma ut på svenska. Den kom ut i USA år 2016 och heter The Twenty Three.

Rekommenderar absolut Linwood Barclays böcker.

Spännande, mörk & fängslande!