Fantastiska vidunder och var man hittar dem Ill.

Rowling, J K

| 2017

Fantastiska vidunder och var man hittar dem är en omistlig introduktion till J.K. Rowlings magiska värld. Möt akromanteln, varselögat, den svenska kortnosingen, nundun, puffsurraren, vattufolket, fenixen och alla de andra magiska vidundren, som vi tidigare mött i Hogwartsskolboken med samma namn, i böckerna om Harry Potter, samt i filmen som hade premiär 2016. Denna fantastiskt fina fyrfärgsupplaga är illustrerad av Olivia Lomenech Gill, engelsk konstnär och illustratör.

Jag tycker att du borde läsa den här boken för den är mystisk och på miner mig om Harry Potter ⚡️🧑🏻
Om du tycker om mystiska djur som mig så borde du läsa den, du kommer inte ångra dig!😊

Å

ÅK 4 Furuskolan

2021-10-15

Intressant och fina bilder!

Jag läste den svenska versionen. Boken handlar om vidunder och fakta om vidunder. Jag tyckte boken var väldigt bra. Dem som gillar J.K Rowling böcker och fakta böcker kan gilla den här boken./Evelina

Agnes

2018-12-25

Gillade att den var skriven av Newt och jag gillade att det var en annan stil på bilderna än de i de illustrerade böckerna om Harry Potter. Dock saknade boken något..

Theodore Nilsson

2017-11-10