Fånge i hundpalatset

Haag, Martina

| 2010

Fånge i Hundpalatset ger dig svar på livets stora gåtor, som till exempel hur man mår om man mölar i sig ett kilo kött och en liten, liten bit majskolv, och vad man ska göra om man känner att man måste smygoperera sin man inne i huvudet. Om hur det var att vara mamma på neandertaltiden och hur man känner sig när man strippar framför självaste prins Daniel. Varför gömmer sig Martina i mörkret när det ringer på hennes ytterdörr? Och vad betyder egentligen ekobrottsling? Och vad är det som bor nere i källaren hemma hos familjen Haag? Varför brinner det på hotellet när familjen Haag ­semestrar? Och vem är det egentligen som bestämmer över alla i Hundpalatset? Fånge i Hundpalatset är Martina Haags femte bok. Den innehåller både nyskriv­na krönikor och tidigare publicerat material från Aftonbladet och mama. Hennes böcker har hittills sålt i över 500 000 exemplar.

elinore järlehag

2016-02-15

Älskar Martina Haags humor och texter!
Fånge i Hundpalatset är inget undantag! Skrattade gott åt hennes humoristiska krönikor om vardagen!
B.la om en obehaglig källare, barnuppfostran och onödigt tjaffs med karln :)

Maria Jönsson

2011-12-19

Rolig. Hon har en bra förmåga att se det komiska i vardagliga situationer.

Annione H

2011-10-04

Fnissar igenkännande ibland och av medlidande ibland. Eller helt enkelt för att det stundtals är pinsamt. Jag älskar hennes böcker!

Cissi Rosenqvist

2011-08-25

Snabbt, lätt och väldigt roligt!!

lillemor lindqvist

2011-07-23

otroligt rolig

Camilla H

2011-05-22

Martina Haag skriver på ett humoristiskt och lättsamt sätt. Jag har läst några av hennes böcker och gillar dem. Denna bok gjorde mig inte heller besviken. Rekommenderas!

Annica Bark

2011-04-06

Helst skulle jag bara vilja brista ut i skratt, men det går ju inte att skratta sig igenom en recension, även om det skulle vara väldigt passande. För skratta är precis vad man gör när man läser boken. Finns nog ingen annan författare som får mig att skratta så som jag gör när jag läser Haags böcker.
Hon skriver på ett underbart humoristiska sätt, det bara bubblar om henne och man sitter och skrattar, fnissar och ler sig igenom boken.
Det är en bok som får en att må bra, man kan hålla sig glad en hel dag efter att man läst och sitter man och gör bort sig på bussen som jag gjorde när jag köpt den så struntar man i att folk tittar konstigt på en när man sitter med näsan i en bok och asgarvar, för man tänker att man säkert förgyllt tråkmåsarnas dag bara genom att läsa och skratta.

En bok som jag varmt rekommenderar till alla som gillar denna typ av böcker.

Anna Johansson

2011-02-18

Underhållande, lättläst bok. Perfekt när man vill skratta. Jag har inte läst någon av Martinas andra böcker men vill definitivt göra det så småningom.

Jätterolig och pricksäker

Pia Stendahl

2010-09-19

Boken är riktigt underhållande. Jag skrattar högt och fnissar om vart annat. De som såg mig fnissandes på ICA Maxi undrade nog vad jag höll på med. Jag blir nästan lite irriterad på att jag tycker att den är så rolig. Det hade jag nämligen inte väntat mig. Jag hade väntat mig att jag skulle tycka att den var fånig vilket den ibland är men av någon anledning gör det inget.

Vissa krönikor tar väldigt abrupt slut och jag förstår inte det förrän nästa krönika börjar. Det kan i och för sig vara krönikor charm men det kan också vara lite störande vilket jag tycker att det är ibland.

Jag gillar hur Martina delar med sig av sig själv och sitt privatliv. Utan det hade boken inte varit någon ting. Boken har en vardaglig charm över sig.

Fången i hundpalatset är inte en bok som ger en några stora insikter eller någon bok som man bär med sig länge efteråt men jag tror inte heller att det är intentionen. Kort och gott är det en rolig bok.

www.bokbrus.se kan du läsa fler ljudboksrecensioner.
/Pia

Karin Karlsson

2010-08-07

Som vanligt när Martina skriver är det underhållande och lättläst. Passade alldeles utmärkt som färdlektyr på bussen.

Maria Stensson

2010-07-29

Inte lika rolig som de andra böckerna, men klart läsvärd!

Marina Larsson

2010-07-25

igenkänningss faktorn är stor och jag skrattatde högt flera gånger M;)

2010-05-26

Jag har läst alla Martina Haags fyra tidigare böcker. Hon har gett ut två böcker med krönikor tidigare, "Hemma hos Martina" och "Martina-koden". Båda var mycket roliga och fick en 4 vardera i betyg av mig.

Sen har hon gett ut två stycken romaner, "Underbar och älskad av alla" och "I en annan del av Bromma". Dom fick 3,5 och 3 i betyg.

Den här boken "Fånge i hundpalatset", Martina Haags femte bok, och den tredje boken med krönikor i, var lika bra som dom två tidigare krönikeböckerna tycker jag.

Klart rolig var den, kanske bara lite väl kort och lättläst. Men jag kan helt klart rekommendera den.

(Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, "Bims Blogg" - http://bim.blogg.se)