Fångad i Marbella

Bergin, Birgitta

| 2014

Lyx, överflöd, droger och sexhandel. Men även känslor och kärlek. Det är vad de båda väninnorna Ulli och Ingela dras in i, när de egentligen bara är ute efter en skön semester för att reda ut redan struliga privatliv. Fångad i Marbella är en fristående fortsättning av Birgitta Bergins debutroman Tre veckor. Följ Ulli under sju dagar i Marbella. I samma snabba tempo får vi än en gång vara med om hennes galna liv, skratta och gråta, och med andan i halsen vända blad efter blad för att upptäcka att det händer saker i ett ständigt crescendo.

Jag tycker om att läsa/lyssna på Birgittas böcker för de är underhållande, tiden går väldigt fort när man lyssnar och Kerstin Andersson som uppläsare är super. Denna är också underhållande men här är handlingen mer av rafflande karaktär och de två vännerna råkar riktigt illa ut. Men det väninnan råkar ut för känns lite overkligt och mot slutet blir det nästan som b-deckare. Jag hade nog gärna läst lite beskrivningar om hur det såg ut i Marbella och kanske ett annat slut. Men jag undrar ändå hur det går för Ulli, vem väljer hon till slut, blir det en trea.

2013-08-23

”Fångad i Marbella” är en fristående fortsättning på boken ”Tre veckor”.

Så här skrev jag i min recension av ”Tre veckor”:

”En mycket lättläst och snabbläst bok med ett skönt driv i. Ganska enkelt skriven, och den känns lite naiv. Men ändå så fastnade jag rejält i boken, och det hände något hela tiden. Den kändes kanske inte riktigt trovärdig rakt igenom. Men relationerna var väl beskrivna och även personporträtten. Kändes lite som en chick lit för lite äldre kvinnor. Så min slutsats blir att jag tyckte om boken, och kan rekommendera den för en stunds underhållning och förströelse.”

”Fångad i Marbella” ger jag samma recension, förutom att jag tyckte att den var något sämre.