Familjereceptet

Henry, Veronica

Laura Griffins hem håller på att förändras. Båda döttrarna har lämnat boet och tanken på huset på Lark Hill 11, utan allt spring, skratt och dofterna från AGA-spisen känns helt främmande för Laura. Men kanske kommer hon nu få tid för sig själv för en gångs skull, och även tid med maken Dom. Men när en hemlighet briserar i deras äktenskap rämnar Lauras värld. Förvirrad och nedslagen söker hon tröst i sitt viktigaste arv: sin mormors receptbox, skriven under andra världskriget. Genom recepten och dess historier börjar Laura bit för bit hitta tillbaka till sig själv. Och kanske har hon en plan för hur resten av livet ska levas. Veronica Henry är en brittisk författare vars varma feelgood-romaner varje år vinner nya läsare. Hennes karaktärer är lika trovärdiga som de är inspirerande, och 2019 ger Printz Publishing ut hela 3 fristående böcker av Henry en för varje säsong. Familjereceptet...

Omslaget är magiskt. Och boken är väldigt bra, en av de bästa feel-good jag läst i år. Vänskap i krigstid blandas med familjeliv, och diverse problem och utveckling, i nutid. Starka kvinnor. Läs den!

Boken är lika bra som omslaget är vackert. En fascinerande historia spelas upp framför mig som vävs ihop av både nutid och tiden för andra världskriget. Boken är väldigt lätt att komma in i och det är definitivt en bladvändare! Jag har inte läst något av Veronica Henry förut, men jag är glad att det släpps två till böcker av henne inom en snar framtid. En varm, tänkvärd, sorglig, mysig och bra bok! Rekommenderas varmt!

Jag kan inte annat än bli kär i första ögonkastet när jag ser omslaget till Familjereceptet. Det andas feelgood och ljuvligheter som både doftar och smakar genom boksidorna. En djupare bekantskap gör mig inte besviken. Boken har ett härligt driv och varvar nutid med krigsåren kring 1940.